توقف آموزش ها ، 93 درصد دانشجویان بین المللی گرفتار مسائل سلامت روان شدند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، بر اساس گزارش جدید شورای دانشجویان بین المللی استرالیا، 93 درصد از دانشجویان بین المللی با مسائل قابل توجه روحی و روانی روبرو هستند.

توقف آموزش ها ، 93 درصد دانشجویان بین المللی گرفتار مسائل سلامت روان شدند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور؛ نظرسنجی یک موسسه تحقیقاتی در حوزه مهاجرت های بین المللی که با هدف افزایش آگاهی انجام شد، 607 پاسخ از دانشجویان دریافت کرد که از میان آنان، 60 درصد دانشجویانی بودند که به استرالیا سفر ننموده اند، در حالی که 244 دانشجو، پیش از مهاجرت در این کشور زندگی نموده بودند.

در این گزارش بر نگرانی جدی از بهداشت روانی دانشجویان محصور در خارج از کشور تاکید شده و نتایج حاصل از این نظرسنجی نگرانی ها را افزایش داده است.

به گفته این گزارش، یافته ها از نتایج نظرسنجی ناراحت نماینده بود چراکه از هر 10 دانش آموز، 9 نفر اعلام کردند که با توجه به شرایط خود دچار استرس شده اند؛ همچنین بیش از دو سوم آنان اضطراب یا افسردگی تشخیص داده شده است.

بر اساس این گزارش، بسیار نگران نماینده 27 درصد از دانشجویان بین المللی با بحران های روحی دست و پنجه نرم می نمایند و از نظر بالینی نشانه های اضطراب یا افسردگی را از خود نشان می دهند. فقط 7 درصد از پاسخ دهندگان گزارش کردند که تأثیر قابل توجهی در سلامت روان آنان ایجاد نشده است.

در این گزارش آمده است بسیاری از دانشجویان بین المللی به عدم اطمینان طولانی از شرایط تحصیلی و کاری، به آسیب های روانی و استرس خود اشاره داشتند. احساس پشیمانی و درماندگی مشترک وجود داشت که آن ها بیش از حد در تحصیل خود سرمایه گذاری نموده اند و با این تاخیر مداوم، وقت آنان هدر رفته و آینده حرفه ای آن ها دچار آسیب شده است.

بازخورد های مهم و چالش برانگیز آنان اضافی شامل انگیزه دانشجویان از تدریس صرفاً نظری در درجاتی مانند پزشکی، تحت فشار قرار دریافت برای ازدواج به دلایل فرهنگی و انصراف از تحصیل، فروپاشی ازدواج به دلیل فاصله و استرس، و شرم و تحقیر خانواده و دوستان بود.

حدود 91 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که خواستار حمایت و منابع حمایتی بهداشت روانی برای دانشجویان بین المللی هستند. از یافته های دیگر این گزارش این بود که 64 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که از کیفیت و تجربه یادگیری آنلاین راضی نیستند.

عواملی، چون عدم تعامل با همسالان و کارکنان آموزشی، اختلاف منطقه زمانی، عدم توانایی دسترسی به منابع علمی، از دست دادن ارتباطات و تجربه چالش های تازه از مهم ترین پیامد های مسدود شدن راستا تحصیل آنان بود. حدود 92 درصد پاسخ دهندگان از مسائل اقتصادی رنج برده اند و دو سوم دانشجویان نیمه وقت یا شغل خود را در استرالیا از دست داده بودند. دانشجویان تأکید کردند که پرداخت شهریه خود به دلار استرالیا بدون اینکه بتوانند درآمد اضافی در استرالیا کسب نمایند فشار زیادی است.

این گزارش همچنین خاطر نشان کرد که 96 درصد از پاسخ دهندگان از کاهش شهریه حمایت می نمایند و 36 درصد نیز به کشور دیگری سفر نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1842

به "توقف آموزش ها ، 93 درصد دانشجویان بین المللی گرفتار مسائل سلامت روان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف آموزش ها ، 93 درصد دانشجویان بین المللی گرفتار مسائل سلامت روان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید