کتاب عملکرد فرهنگی تئاتر عروسکی چاپ شد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران، این کتاب شامل پنج مقاله مختلف از این نویسنده لهستانی است که موضوع های مختلفی درباره تئاتر عروسکی، آنالیز آن در دنیا و همچنین بیان نظر و دیدگاه های متفاوت را دربرمی گیرد.

کتاب عملکرد فرهنگی تئاتر عروسکی چاپ شد

مقاله های موجود در این کتاب تخصصی عبارتند از: عملکرد فرهنگی عروسک، عروسک ها در آئین ها، ویژگی های تئاتر عروسکی بعد از جنگ جهانی دوم، شخصیت های کمیک در تئاتر عروسکی دارای ارزشی همانند میهن پرستان ملی و اجتماعی، عروسک ها در نمایش انجیلی.

بهروزی نیا در پشت جلد این کتاب آورده است: عروسک تجلی تمامی آرزوها و آمال بشریت است، آنجا که انسان اولیه کوشش می نماید تا بر نیروهای برتر از خود احاطه یابد، به خلق موجودی دست می زند تا قدرت و اندیشه خود را به رخ طبیعت بکشد و آن را با جان بخشی به عینیت برساند، این آفرینش تا جایی پیش می رود که انسان را مقهور خود می نماید؛ او پرستیده می گردد و قربانی دریافت می نماید اما گذشت زمان از قدرت جادویی عروسک نکاسته است و همچنان به عنوان موجودی قدرتمند در زندگی آدمی حضور دارد. امروزه در دنیای مدرنی که انسان ها زمان لازم برای نگریستن، شنیدن و لذت بردن را ندارند، عروسک تنها موجودی است که همراه خالق خود می تواند ببیند، بشنود و بخندد.او هرگز علیه سازنده خود طغیانی نمی نماید، اعتراضی ندارد و رقیبی برای او به شمار نمی رود. عروسک رام شده خالق خود است و این دلیل لازم برای حضور او در زندگی امروزه انسان مدرن است.

کتاب عملکرد فرهنگی تئاتر عروسکی در 204 صفحه و با بهای 12 هزار تومان از سوی نشر قطره به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1145

به "کتاب عملکرد فرهنگی تئاتر عروسکی چاپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب عملکرد فرهنگی تئاتر عروسکی چاپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید