کشف دومین قلاده از خرس قهوه ای ماده به همراه یک توله در لرستان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، علی سالاروند اظهار کرد: با تائید کارشناسان مدیریت بر حیات وحش اداره کل حفاظت زیست لرستان یک قلاده خرس قهوه ای ماده به همراه یک توله از طریق تصاویر دریافتی از همیاران محیط زیست در تاریخ 28 اردیبهشت ماه 1402، در ارتفاعات بخش پاپی، ثبت و ضبط شد.

کشف دومین قلاده از خرس قهوه ای ماده به همراه یک توله در لرستان

به گزارش ایسنا؛ وی شرح داد: این تصویر که از طریق همیاران محیط زیست در ارتفاعات بخش پاپی لرستان ثبت شده است نمایانگر حضور یک خرس قهوه ای و توله آن با یک طوق سفید دور گردن آن هاست که این نشان دور گردن آن ها از موارد قابل توجه و کمتر دیده شده در این گونه منحصربه فرد در لرستان، محسوب می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه خرس ها پستانداران بزرگ جثه ای هستند که در زمره گونه های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست و فهرست سرخ IUCN و ضمیمه II کنوانسیون CITES قرار دارند، افزود: خرس ها در زیستگاه های خود تراکم پایینی دارند و خطرات متعددی آن ها را تهدید می کند لذا حفاظت از آن ها یکی از اولویت های اساسی در برنامه های مدیریتی و حفاظتی در کشور به شمار می روند.

سالاروند بیان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای حفاظت و مدیریت گونه های در خطر انقراض، اقدام به هوشمندسازی منطقه ها، پایش و آموزش جوامع محلی در سطح زیستگاه هایی که از جمعیت زیستایی برخوردار هستند، کرده است.

وی افزود: این دومین مشاهده خرس قهوه ای به همراه توله در سال 1402 بوده که این مشاهدات نشان از احیاء شدن زیستگاه ها و گونه های مختلف جانوری در لرستان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از همه هم استانی های با فرهنگ، برای حفاظت از حیات وحش بی نظیر استان و پیوستن به پویش نه به شکار دعوت و از تلاش های همه همکاران و همیاران محیط زیست در حفاظت از عرصه های طبیعی استان تقدیر کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2425

به "کشف دومین قلاده از خرس قهوه ای ماده به همراه یک توله در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف دومین قلاده از خرس قهوه ای ماده به همراه یک توله در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید