کلاه عظیم تاج بر سر فوتبال ایران؛ بالاترین دستمزد تاریخ برای مربی اخراجی و بیکار!

به گزارش مجله سفرنامه دبی، باید از مهدی تاج پرسید با توجه به شرایط سابق ویلموتس و نتایج بدی که در حضور 8 ماهه خود در ایران گرفت و با باخت به بحرین و عراق زاه صعود به جام جهانی را بسیار سخت کرد، چطور می تواند ادعا کند با ویلموتس قراردادی بسیار عالی بسته شده است

کلاه عظیم تاج بر سر فوتبال ایران؛ بالاترین دستمزد تاریخ برای مربی اخراجی و بیکار!

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، مهدی تاج که در صندلی وکیل مدافع هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در بحث انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان در این برنامه حضور پیدا نموده بود بارها و در بخش های مختلف تاکید نمود که فدراسیون فوتبال بهترین قرارداد ممکن را با این سرمربی بلژیکی بسته است! البته که از نظر رقم و عدد بالاترین دستمزد تاریخ فوتبال ایران است؛ قراردادی که رقم آن 2.2 میلیون یورو در سال و 8 میلیون یورو در 3 سال در نظر گرفته شده بود!

قرارداد مارک ویلموس در شرایطی با این رقم بسته شد که به گفته تاج همین سرمربی پیش از ایران در کشور ساحل عاج با رقم 1.4 دهم میلیون یورو که با اضافه شدن پاداش و آپشن های قرارداداش مجموعا به عدد 1.8 میلیون یورو می رسید به توافق رسیده و قرارداد بسته بود اما مهدی تاج ابراز خشنودی می کرد که فدراسیون فوتبال کشورمان با افزایش حدود 20 درصدی این قرارداد رقم بسیار مناسبی را برای همکاری با این سرمربی معین و در نهایت تایید نموده است!

اما با مروری به کارنامه مارک ویلموس در 4 سال گذشته اش معین می نماید که این سرمربی سالهای پیش از همکاری با تیم ملی فوتبال کشورمان به هیچ عنوان نتایج خوبی نگرفته است. جالب تر اینکه این قرارداد بدون دریافت نمره قبولی و تائید کمیته فنی فدراسیون فوتبال بسته شد!

مارک ویلموتس که حدود 9 ماه راهنمایی تیم ملی فوتبال ساحل عاج را در دست داشت، 8 بار به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی این کشور نشست که حاصل این تعداد بازی تنها 2 برد، یک مساوی و 5 باخت بود! نتایجی که در نهایت باعث شد فدراسیون فوتبال ساحل عاج قرار داد این سرمربی بلژیکی را فسخ و او را اخراج کند.

پس از جدایی ویلموتس از تیم ملی ساحل عاج او به مدت یک سال و نیم بیکار بود تا این که با فدراسیون فوتبال کشورمان قراردادی نجومی بسته و راهنمایی تیم ملی مان را برعهده گرفت.

سوال واضحی که شاید محمد حسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر باید از مهدی تاج می پرسید و نپرسید این بود که چطور ممکن است چنین مربی با این نتایج به جای کاهش رقم دستمزد قراردادش برای پیدا کردن تیمی جدید با 20 درصد افزایش قیمت دستمزد راهنمایی تیم ملی فوتبال ایران با رنکینگ 1 آسیا را در دست بگیرد؟ به اضافه آپشن هایی که حالا همچون استخوان های گیر نموده در گلو علاوه بر جامعه فوتبال و ورزش بسیاری از مردم کشورمان را هم آزار می دهد.

باز هم باید از مهدی تاج پرسید با توجه به شرایط سابق این سرمربی و نتایج بدی که در حضور 8 ماهه خود در ایران گرفت و با باخت به بحرین و عراق زاه صعود به جام جهانی را بسیار سخت کرد، چطور می تواند ادعا کند با ویلموتس قراردادی بسیار عالی بسته شده است و کماکان بر این انتخاب خود پافشاری می نماید؟!

منبع: مشرق

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1241

به "کلاه عظیم تاج بر سر فوتبال ایران؛ بالاترین دستمزد تاریخ برای مربی اخراجی و بیکار!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاه عظیم تاج بر سر فوتبال ایران؛ بالاترین دستمزد تاریخ برای مربی اخراجی و بیکار!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید