گلایه اهالی یک منطقه از محله ای که پارکینگ اداره ها و بیمارستان ها شد ، بیمارستان فاقد پارکینگ، بلای جان اهالی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، منطقه 6 منطقه مهمی از شهر است که به واسطه حضور مراکز مهم تجاری، اداری، بیمارستان های مهم و ... بسیاری از شهروندان از نقاط مختلف شهر و حتی ایران در این منطقه تردد می کنند، به دلیل حجم بالای تردد خودرو، این منطقه به ساخت پارکینگ های بیشتر دارد.

گلایه اهالی یک منطقه از محله ای که پارکینگ اداره ها و بیمارستان ها شد ، بیمارستان فاقد پارکینگ، بلای جان اهالی

خبرنگاران-نصیبه سجادی: ما پارکبان خودروهایی شده ایم که صاحبان آنها از منطقه ها دیگر و سایر شهرهای ایران از اولین ساعات صبح خودروهای شان را در کوچه و خیابان های منطقه پارک می کنند و تا ساعت 7-8 که کارشان تمام شد، با همین خودروها راهی خانه های شان می شوند.نتیجه می شود صف بزرگی از خودروهای پارک شده و تبدیل شدن منطقه به پارکینگ بزرگ خودرو، شلوغی و ترافیک

این موارد عمده ترین مسئله ای است که شهروندان ساکن منطقه 6 با ما در میان می گذارند، اهالی محله های مختلفی مانند یوسف آباد، امیرآباد، محدوده پارک لاله و... تاکید دارند که از راه های مختلف، حرف هایشان را به گوش مسئولان شهری رسانده اند ولی نتیجه ای نگرفته اند.

جمشید رحمانی پناه یکی از ساکنان یوسف آباد است که می گوید : منطقه 6 پر است از مراکز تجاری، بیمارستان، دانشگاه و مراکز اداری و دولتی مهم که همین امر افراد زیادی را از همه تهران و از شهرهای دیگر به این منطقه وارد می کند. او به کارمندان ادارات هم اشاره می کند که هر روز با خودرو به منطقه می آیند و همین جا پارک می کنند و می روند سرکار.

رحمانی پناه درباره بیمارستان محب کوثر می گوید: این بیمارستان پارکینگ ندارد. با وجودی که به اهالی قول داده بودند که پارکینگ آن را حتما تأمین کنند و فضا هم داشتند اما این کار را نکردند. هیچ ساعتی از روز در اطراف این بیمارستان ها جای پارک پیدا نمی شود. دو طرف خیابان پر از خودرو است و در صورت وقوع بحران آمبولانس و ماشین های آتش نشانی قادر به حرکت نیستند.

این شهروند قدیمی منطقه البته پیشنهادی هم دارد:شهرداری باید با خریدن پلاک هایی، پارکینگ های استاندارد بسازد و در اختیار اهالی بگذارد. شهرداری کسری پارکینگ شهروندان را باید به ساخت پارکینگ اختصاص دهد یا از خودروسازها بخواهد که در ساخت پارکینگ سهم داشته باشند. چرا باید سود را آنها ببرند و آسیب هایش برای مردم باشد.

به گفته رحمانی پناه یوسف آباد بیشتر از محله های دیگر درگیر این معضل است و اهالی برای انجام کارهای شان ترجیح می دهند با خودرو بیرون نروند.

توسعه حمل ونقل پاک، بهترین راهکار برای منطقه ها شلوغ

تفاهمنامه ساخت پارکینگ طبقاتی بزرگ که 20 سال مطالبه مردم، بیماران و کادر پزشکی بیمارستان امام و شریعتی بوده انجام و و وارد مراحل اجرایی شده است. علیرضا صادقی بخش معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه 6 توضیح داد : تفاهمنامه های سه جانبه بیمارستان، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی انجام و تامین اعتبار اجرا شده است، همچنین از محل درآمدهای شهرداری که بابت کسری پارکینگ از شهروندان دریافت شده در ساخت پارکینگ منطقه 6 هزینه شده است.

صادقی بخش گفت: بخشی از کار اجرایی ساخت پارکینگ بیمارستان شریعتی شروع، قرارداد هم منعقد شده و مشغول تخریب هستیم، با آماده شدن نقشه وارد فاز عملیاتی می شویم.

به گفته صادقی بخش پارکینگ مهدی کلینیک منطقه 6 که اوایل امسال راه اندازی شده، بخشی از بار ترافیک منطقه و اطراف بیمارستان شریعتی کاهش می دهد.

معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه افزود: بهترین راهکار حل مشکل پارکینگ یوسف آباد توسعه حمل ونقل پاک است. در مدیریت شهری یک بحثی وجود دارد مبنی بر اینکه که ساخت پارکینگ همه جا راهکار خوبی نیست چون تقاضای سفر را بیشتر می کند.بهتر است با ارتقای مودهای حمل ونقل عمومی مردم را به استفاده از این ناوگان تشویق کنیم. کاری که در مورد محله شهید جهان آرا انجام و اخیرا یکی دیگر از ایستگاه های این محدوده راه اندازی شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2470

به "گلایه اهالی یک منطقه از محله ای که پارکینگ اداره ها و بیمارستان ها شد ، بیمارستان فاقد پارکینگ، بلای جان اهالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه اهالی یک منطقه از محله ای که پارکینگ اداره ها و بیمارستان ها شد ، بیمارستان فاقد پارکینگ، بلای جان اهالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید