12 مورد از عجیب ترین مراسم روز مادر در کشورهای مختلف جهان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، عجیب ترین مراسم روز مادر متعلق به کدام کشور است؟ روز مادر در بعضی کشورها تنها با دادن هدیه و خوشحالی کردن در کنار خانواده تمام نمی گردد. در بسیاری از منطقه ها جهان در روز مادر رسوم عجیب و باورنکردنی اجرا می گردد که شنیدن آن می تواند برایتان جالب باشد. برای مثال شما چیزی در خصوص رسم بستن مادر با طناب در یوگسلاوی می دانید؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با رسوم عجیب و غریب روز مادر آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص مراسم عجیب روز مادر پاسخ خواهیم داد.

12 مورد از عجیب ترین مراسم روز مادر در کشورهای مختلف جهان

1- بستن مادر به تخت در یوگسلاوی از عجیب ترین مراسم روز مادر

یکی از عجیب ترین مراسم روز مادر در کشور یوگسلاوی برگزار می گردد. در این روز بچه ها صبح زود به اتاق خواب مادر می روند و با یک طناب او را می بندند. طبق این رسم مادر خانواده برای آزاد شدن باید به بچه هاش هدیه بدهد. مادر هدایا را از زیر بالش خود برمی دارد و به همه بچه ها هدیه می دهد تا آزاد گردد. این تفریح جالب در ماه دسامبر در این کشور برگزار می گردد و سراسر خنده و شادی است.

2- دادن میخک قرمز به مادران در ژاپن

در ژاپن مراسم روز مادر با نام هاهانه سلام شناخته می گردد و در دومین یکشنبه ماه می برگزار می گردد. این روز درواقع روز تولد ملکه کوگو مادر امپراتور آکی هیتو است که در ابتدا روز 6 مارس برگزار می شد و از حدود سال 1949 به دومین یکشنبه ماه مه تغییر کرد.

در این روز همه بچه ها تصاویری را با موضوع مادر من نقاشی می نمایند و سپس برای نمایشگاه ژاپن می فرستند و نقاشی ها به سراسر کشورهای جهان ارسال می گردد. این رسم سال ها است که در این کشور اجرا می گردد.

یکی دیگر از رسوم جالب روز مادر در ژاپن غذا درست کردن دختران و پسران است. در این روز دختر و پسر باید غذایی را از قبل پختن آن را از مادرشان یاد گرفته اند درست نمایند.

ژاپنی ها معمولاً در برای به مادران خود میخک قرمز، روسری، دستمال یا کیف دستی هدیه می دهند. میخک قرمز در فرهنگ مردم ژاپن نماد مهربانی و استقامت مادران است.

افرادی که مادرشان زنده است در روز مادر به او میخک قرمز می دهند و کسانی که مادر خود را از دست داده اند، در روز مادر میخک سفید می خرند و گل را روی درب خانه قرار می دهند.

3- تولد بودا در روز مادر در تایوان

مراسم روز مادر در تایوان مصادف با تولد بودا است و از همین رو روزی مقدس و خاص است و آیین های زیادی دارد. در این روز آیین ها مذهبی زیادی برگزار می گردد. از مهم ترین مراسم این روز می توان به شستشوی بودا و شرکت در کارناوال ها و جشن های خیابانی اشاره نمود که در سراسر کشور برگزار می شوند.

4- مراسم آوازخوانی در اتیوپی

مردم اتیوپی مراسم روز مادر را در اوایل پاییز جشن می گیرند و در این روز با روشن شدن هوا همه اعضای خانواده برای جشن گرفتن در خانه جمع می شوند. دختران به سراغ تهیه سبزیجات و پنیر می روند و پسران گوشت را برای درست کردن غذا آماده می نمایند.

اما عجیب ترین مراسم روز مادر در اتیوپی مربوط به جشن خانوادگی است. در این جشن دختران و پسران خانواده آغاز به آواز خواندن و رقصیدن می نمایند و شعرها و داستان هایی از قهرمانی های مادر را روایت می نمایند تا با این کار مادر خود را خشنود نمایند.

5- انداختن مدال بر گردن مادر در فرانسه

در سال 1920 دولت فرانسه به مادران خانواده های پرجمعیت مدال اهدا کرد و از آن ها به علت بازسازی جمعیت پس از تلفات جنگ تشکر کرد. بعد از جنگ جهانی دوم، دولت آخرین یکشنبه ماه مه را به عنوان روز مادر مشخص کرد. از آن روز بسیاری از بچه ها در روز مادر به مادر خود مدال می دهند و با خریدن یک به شکل گل این روز را جشن می گیرند.

6- روز مادر شوهر در نیکاراگوئه

در نیکاراگوئه شاید عجیب ترین مراسم روز مادر برگزار نگردد، اما جالب است که روز مادر در این کشور به عنوان روز مادر شوهر ثبت شده است. حقیقت این است که در آن موقع رئیس جمهور وقت آناستازیو سوموزا گارسیا بود و تصمیم گرفت تا روز تولد مادر شوهرش را به عنوان روز مادر در کشور اعلام کند. از آن موقع مردم این کشور 30 ماه می را به عنوان روز مادر و روز مادر شوهر جشن می گیرند.

7- مراسم تقدیر از مادران در فنلاند

یکی دیگر از عجیب ترین مراسم روز مادر در فنلاند برگزار می گردد. در این روز که در دومین یکشنبه ماه می برگزار می گردد، همه خانواده ها از مادران خود با انواع هدایا و گل پذیرایی می نمایند.

اما مراسم این روز تنها به همین هدایا خلاصه نمی گردد. رئیس جمهور فنلاند طی مراسمی در روز مادر از مادران نمونه ای که به وسیله خانواده ها و جامعه معرفی شده اند، قدردانی می نماید. در این مراسم از مادران مجرد، مادرخوانده ها و مادرانی که بچه های با مشکل خاص دارند نیز به صورت جداگانه تقدیر می گردد.

8- مراسم بستن پای مادران در صربستان

یکی دیگر از عجیب ترین مراسم روز مادر در صربستان برگزار می گردد که شباهت زیادی به مراسم روز مادر یوگسلاوی دارد. در روز مادر که در دومین یکشنبه قبل از جشن گرفته می گردد، بچه ها صبح بعد از بیدار شدن مادر از خواب به اتاق او می روند و پاهای مادر را با یک روبان یا ریسمان می بندند.

سپس مادر باید به بچه ها خود هدیه یا خوراکی های کوچک بدهد و آن ها را برای باز کردن روبان راضی کند. بعد از مادر نوبت پدر است. بعد از این که مادر از بند آزاد شد، بچه ها به سراغ پدر خانواده می روند و پاهای پدر را با روبان می بندند. سپس به پدر به بچه ها هدیه می دهد و می تواند روبان را باز کند.

9- مراسم عجیب روز مادر در مکزیک

مراسم روز مادر یکی از شلوغ ترین روزها در مکزیک است که تقریباً همه خانواده ها برای شام به رستوران می روند. معمولاً همه خانواده ها از چند هفته قبل رستوران مورد نظر خود را رزرو می نمایند و روز مادر همه برای صرف غذا و گوش کردن به موسیقی مکزیکی به رستوران می روند.

در این روز اعضای خانواده برای مادران خود گل، شکلات و هدیه می خرند و معمولاً بچه ها با اجرای یک نمایشنامه کوچک یا نقاشی عشق خود را به مادر نشان می دهند.

10- یک هفته شادی در پرو

مراسم روز مادر در پرو یک جشن 7 روزه است و سراسر شهر پر از جشن و موسیقی و اجراهای هنری می گردد. به جرات می توان گفت که مردم پرو بیشتر از هر جای دیگری روز مادر را باشکوه برگزار می نمایند و شوق زیادی برای این روز دارند.

در این هفته کلیه موزه ها، نمایش ها و جشنواره ها برای مادران رایگان است. بچه ها در این روز به مادران خود گل و هدیه می دهند و برایشان شعر و داستان های عاشقانه می خوانند.

یکی از عجیب ترین مراسم روز مادر در پرو مربوط به افرادی است که مادران یا همسران خود را از دست داده اند. در این روز این افراد بر مزار مادران و همسران خود می روند و گل و بادکنک قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: جدیدترین پیامک های روز مادر و روز زن

11- جشن 10 روزه هندی ها برای روز مادر

در کشور پهناور هند روز مادر مصادف با یک جشنواره 10 روزه به نام دورگا پوجا است که با جشن های متنوعی برگزار می گردد. جشن روز مادر ممکن است به شیوه های متفاوتی در هند جشن گرفته گردد، اما به هر حال این 10 روز زمانی مناسب برای سپاسگزاری از زحمات مادران است و باید باشکوه و جذابیت زیادی برگزار گردد.

نسخه غربی روز مادر در دومین یکشنبه ماه می جشن گرفته می گردد و بچه ها این روز از فداکاری های مادران خود به هر شکلی که بتوانند قدردانی می نمایند.

12- مراسم عجیب روز مادر در آلمان

در طول جنگ جهانی دوم روز مادر در کشور آلمان با اهدای مدال به مادران برگزار می شد. در این روز هر مادر بر اساس تعداد بچه های که دارد، مدال های طلا، نقره و یا برنز دریافت می کرد. اما بعد از جنگ مردم آلمان در روز مادر هدایایی نظیر گل، کارت پستال به مادران خود می دهند و معمولاً یک وعده غذا دور هم در رستوران می خورند.

سوالات متداول

مراسم رومیان باستان در روز مادر چیست؟

رومیان باستان در روز مادر سلاح های خود را می شکستند، زیرا می دانستند که هیچ مادری دوست ندارد به خاطر جنگ فرزند خود را از دست بدهد. در این روز بچه ها بدون سلاح به ملاقات مادران خود می رفتند و از آن ها قدردانی می کردند.

مراسم روز مادر در اندونزی چگونه برگزار می گردد؟

مراسم پای مادر شویان در روز مادر اندونزی یکی از مراسم عجیب روز مادر در جهان است. در این روز بچه ها پای مادران خود را داخل یک سطل آب می شویند و سپس خشک می نمایند و با این کار از او قدردانی می نمایند.

منابع: serenataflowers، scholastic، brit، care

منبع: افق کوروش
انتشار: 12 دی 1401 بروزرسانی: 12 دی 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2364

به "12 مورد از عجیب ترین مراسم روز مادر در کشورهای مختلف جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 مورد از عجیب ترین مراسم روز مادر در کشورهای مختلف جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید