5 روش آسان برای جلوگیری از بیماری در سفر

به گزارش مجله سفرنامه دبی، روش های جلوگیری از بیماری در سفر

اگر در آستانه یک سفر هستید و می خواهید چند روزی را شاد و خوش به تعطیلات بروید، شاید این سوال شما هم باشد: چطور می توان از بیماری در سفر جلوگیری کرد؟ چه واکسن هایی قبل از سفر به هر کشوری نیاز است؟ اگر در سفر بیمار شویم چه کنیم و… از آنجا که ما دکتر نیستیم پس بهتر است پیشنهاد های پزشکی هم ندهیم! اما بیمار شدن در زندگی روزمره، جزیی از آن است و اگر به سفر بروید هم از این حقیقت مبرا نیستید، مخصوصا در سفر که در طبیعت هستید و یا در جاده ها، با انواع اقسام حشرات روبرو می شوید و این احتمال وجود دارد که مورد گزش آنها واقع شوید. پس چاره چیست؟ کلید در این است که پیشگیری کنید و عوامل محیطی و غیر محیطی را برای بیماری به حداقل برسانید. چطور؟ در ادامه همراه خبرنگاران باشید:

5 روش آسان برای جلوگیری از بیماری در سفر

دستانتان را بشویید

شاید به نظرتان خیلی مورد ابتدایی ای باشد اما در کمال تعجب، افراد زیادی این موضوع را فراموش می کنند. شستن دست ها تا حد غیر قابل باوری از انتقال میکروب ها جلوگیری می کند و هرگونه آلودگی و ویروسی را نابود کرده و احتمال ابتلا به هپاتیت A را هم کم می کند.

از آب معدنی استفاده کنید

وقتی به جایی سفر می کنید، نمی توانید مطمئن باشید که آب لوله های ان تا چه مقدار خالص است و اصلا قابل آشامیدن هست یا خیر بنابراین اگر می خواهید به دل درد و مسائل معده ای دچار نشوید، آب بطری خریداری کنید. پیشنهاد می کنیم حتما قبل از خرید آب معدنی هم از پلمپ بودن آن مطمئن شوید چون بعضی از فروشنده ها حقه می زنند و بطری یک بار استفاده شده را دوباره با آب لوله پر می کنند.

آلودگی های غذایی را مراقب باشید

آلودگی های غذایی یکی از بزرگترین دلایل ابتلا به بیماری اسهال است که در سفر هم بسیار شایع است. اگر در مورد غذایی که در سفر قرار است بخورید خیلی مطمئن نیستید پس احتمالا خودتان را در معرض این بیماری قرار می دهید. در سفر، مراقب موارد زیر باشید:

  • بهتر است سالاد نخورید چون نمی توانید مطمئن باشید در آب مناسبی شسته شده اند یا خیر و یا اصلا شسته شده اند یا نه.
  • هیچ وقت سبزیجات خامی را که خودتان نشسته اید، نخورید.
  • غذایی که مانده است را استفاده نکنید هر چند کم باشد.

واکسن بزنید

واکسن ها را می توان یکی از مهم ترین و مرسوم ترین نگرانی های هر مسافری دانست. نمی توان یک جواب قطعی در مورد اینکه چه واکسنی باید بزنید داد چون این موضوع کاملا بستگی به کشوری دارد که شما قصد سفر به آن را دارید اما می توان یک جواب واحد داد و آن هم این است که: اگر خودتان نمی توانید خیلی مراقب سلامتی تان باشید، واکسن زدن یک روش عالی است. هر چه باشد پیشگیری بهتر از درمان است.

داروهای ضد مالاریا را از یاد نبرید

خیلی از دکترها بر همراه داشتن همیشگی داروهای ضد مالاریا تاکید ویژه ای دارند اما متاسفانه یکی از بزرگترین مسائلی که درباره این دارو وجود دارد، اطلاعات کمی است که در باره آن ارائه شده است. اگر دارید به منطقه ای سفر می کنید که ریسک بالایی در ابتلا به مالاریا دارد، پس داروهای ضد مالاریا کاملا پیشنهاد می شوند. البته ضد مالاریاها هم دارو هستند و به هر حال مثل هر داروی دیگری می توانند دارای عوارض جانبی ای باشند.

منبع: nomadicmatt.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2203

به "5 روش آسان برای جلوگیری از بیماری در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش آسان برای جلوگیری از بیماری در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید