آمادگی چین برای فراوری مشترک نفت و گاز در دریای چین جنوبی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وانگ ئی وزیر امور خارجه چین روز دوشنبه از آمادگی پکن برای امکان سنجی فراوری مشترک نفت و گاز با فیلیپین در دریای چین جنوبی اطلاع داد.

آمادگی چین برای فراوری مشترک نفت و گاز در دریای چین جنوبی

وزارت خارجه چین به نقل از وانگ خاطرنشان کرد: طرف چینی برای تداوم روند امکان سنجی توسعه مشترک [میدانهای] نفت و گاز در دریای چین جنوبی با همکاری فیلیپین آمادگی دارد. به تعویق انداختن این مناقشه و درگیر شدن در توسعه مشترک، یک طرح پیشنهادی مملو از خرد سیاسی است که 32 سال پیش به رهبری فیلیپین ارائه شد.

وزیر خارجه چین همچنین به این نکته اشاره نمود که چنانچه دو طرف با رعایت احترام متقابل به حاکمیت یکدیگر، پروژه توسعه مشترک میدانهای انرژی را اجرا می کردند؛ این امر نه تنها مسئله فقدان منابع انرژی در فیلیپین را رفع می کرد، بلکه به ابزاری برای حل و فصل مناقشه ارضی و الگویی خوب برای سایر کشورهای واقع در منطقه تبدیل می شد.

این بیانیه وزارت امور خارجه چین در بحبوحه ورود پکن به شماری از مناقشات ارضی بر سر مجمع الجزایر سپراتلی در دریای چین جنوبی صادر شده است.

لازم به ذکر است که چین و فیلیپین به همراه کشورهای تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام بر سر حاکمیت این مجمع الجزایر که دارای تپه دریایی با ذخایر قابل توجه و نفت و گاز است، رقابت می نمایند.

سفر با تور چین را تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 152

به "آمادگی چین برای فراوری مشترک نفت و گاز در دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی چین برای فراوری مشترک نفت و گاز در دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید