طعنه فرمانده نیروی دریای چین به آمریکا: آزادی دریانوردی، تجاوز به حقوق دیگر کشورها نیست

به گزارش مجله سفرنامه دبی، فرمانده نیروی دریایی چین امروز (چهارشنبه) با طعنه زدن به آمریکا و متحدانش که در نزدیکی جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی گشت زنی می نمایند گفت: آزادی دریانوردی نباید برای تجاوز به حقوق دیگر کشورها استفاده گردد.

طعنه فرمانده نیروی دریای چین به آمریکا: آزادی دریانوردی، تجاوز به حقوق دیگر کشورها نیست

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا مرتباً کشتی های جنگی خود را به نزدیکی جزایر اشغال شده توسط چین در دریای چین جنوبی اعزام می نماید؛ جایی که چین زمین های بایر را برای باندهای فرود و بنادر دایر نموده است.

چین گشت زنی ها توسط آمریکا و متحدانشان را اقدامی تحریک آمیز می داند چرا که تقریباً بر کل دریای چین جنوبی ادعای مالکیت دارد اگر چه ویتنام، مالزی، تایوان، برونئی و فیلیپین ادعاهای مالکیت مشابهی بر بخشهای مختلف این دریا دارند.

به دنبال برگزاری یک مانور دریایی گستره به مناسبت هفتادومین سالروز تأسیس نیروی دریای چین، شن جین لانگ فرماندهی نیروی دریایی چین در نشستی در شهر چینگ دائو گفت: همگان باید از قوانین پیروی نمایند و نظم خوب را حفظ نمایند.

شن که به شی جینپینگ، رئیس جمهور چین بسیار نزدیک است، اضافه نمود: احترام گذاشتن به قوانین اساس نظم خوب دریایی است.

وی بدون اشاره مستقیم به نام آمریکا گفت: آزادی دریانوردی موضوعی است که توسط جامعه بین الملل به رسمیت شناخته شده است با این حال این مسئله نباید به عنوان بهانه ای برای تجازو به حقوق و منافع مشروح کشورهای ساحلی استفاده گردد.

با تور چین سفر کنید.

آمریکا تنها یک هیئت دون پایه را برای شرکت در این مراسم فرستاده است. آمریکا برخلاف متحدان نزدیکش از جمله استرالیا، ژاپن و کره جنوبی هیچ کشتی برای شرکت در مانور دریایی روز سه شنبه که تحت نظارت شخص شی قرار داشت، نفرستاده بود.

دیل ایسبرن یکی از سخنگویان پنتاگون گفت: دولت آمریکا به دنبال یک روابط دو جانبه است که مثمر ثمر باشد و بر کاهش خطرات متمرکز شده باشد. نیروی دریایی آمریکا به دنبال کردن هدف سازنده اصلی خود یعنی کاهش خطرات با نیروی دریای ارتش آزادی بخش خلق چین را دنبال خواهد نمود.

شن جینگ لاین گفت: چین به پیشبرد مذاکرات در مورد آئین نامه ای برای دریای چین جنوبی ادامه می دهد؛ موضوعی که پکن در سالهای اخیر با کشورهای حوزه دریای چین جنوبی به راه انداخته است. ما به تبدیل کردن دریای چین جنوبی به دریای صلح، دوستی و همکاری متحد هستیم.

نیروی دریای چین اصلی ترین ذینفع برنامه رئیس جمهور چین برای به روز رسانی ارتش است.

شن اضافه نمود: ما به عدم درگیری و عدم رویارویی پایبند هستیم و به عنوان ثبات نماینده صلح دریایی عمل می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 259

به "طعنه فرمانده نیروی دریای چین به آمریکا: آزادی دریانوردی، تجاوز به حقوق دیگر کشورها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعنه فرمانده نیروی دریای چین به آمریکا: آزادی دریانوردی، تجاوز به حقوق دیگر کشورها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید