تور اروپا: اتحادیه اروپا: امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه فضای مذاکرات وین بهتر شده است، تأکید کرد که امکان حصول توافق میان طرف های مذاکره کننده وجود دارد.

تور اروپا: اتحادیه اروپا: امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز آدینه در نشست خبری مشترک با ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، از امکان دستیابی به توافق در مذاکرات وین سخن گفت.

در حالی که وزیر خارجه فرانسه سعی داشت فرایند مذاکرات وین را کُند جلوه دهد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: فضای مذاکرات وین بهتر از گذشته است و امکان دستیابی به توافق با ایران وجود دارد.

دور هشتم مذاکرات وین با هدف برطرف تحریم های ظالمانه علیه ایران، از روز پنج شنبه نهم دی ماه با ملاقات دوجانبه علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا از سر گرفته شد.

در این دور از مذاکرات نیز همانند دور گذشته، علاوه بر برگزاری ملاقاتهای دو و چندجانبه میان رؤسای هیئت های دیپلماتیک حاضر در وین، مذاکرات در سطح کارشناسی نیز در جریان است.

روز آدینه 24 دی ماه اعلام شد که به موجب تفاهم اجرا شده میان رؤسای هیئت ها، مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی عصر امروز برای انجام امور مربوط به سمت های سیاسی خود و بعضی مشورت ها، موقتاً به مرکز ها باز خواهند گشت.

این وقفه به مدت دو روز خواهد بود و مذاکرات کارشناسی همچنان بدون وقفه ادامه خواهد یافت و بازگشت مذاکره کنندگان ارشد به معنی توقف دور هشتم مذاکرات نیست.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2149

به "تور اروپا: اتحادیه اروپا: امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: اتحادیه اروپا: امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید