ادعای خودروساز چینی دروغ از آب عایدی! ، عکس

به گزارش مجله سفرنامه دبی، آیرودینامیک نقش مهمی در صنعت خودرو دارد و اهمیت آن در عصر خودروهای برقی برجسته تر می گردد. به تازگی یکی از خودروسازان چینی به نام چری، با رونمایی از کانسپت برقی خود یعنی Aero، ادعا نموده که آیرودینامیک ترین خودروی دنیا را معرفی نموده است!

ادعای خودروساز چینی دروغ از آب عایدی! ، عکس

امیرمسعود عابدین: آیرودینامیک کارآمد به چند علت بسیار مهم است؛ اول و مهم تر از همه، تاثیر فوق العاده آن روی بهره وری انرژی است که برای خودروهای برقی بسیار مهم است. به گفتار واضح تر، طراحی ساده، کشش را کاهش می دهد و به خودروهای باتری دار اجازه می دهد به راحتی بر مقاومت هوا غلبه نمایند و با یک بار شارژ، بیشتر حرکت نمایند.

این موضوع ما را به ماشینی که در اینجا می بینید راهنمایی می نماید. این خودرو نوترین کانسپت الکتریکی چری است که ظاهراً دارای ضریب درگ 0.168 است. نمونه اولیه Aero با استفاده از شبیه سازی های هوش مصنوعی توسعه داده شده و چری ادعا می نماید که این خودرو بهینه ترین آیرودینامیک را در سطح دنیا دارد. اما حداقل می توان گفت که این ادعا کاملاً نادرست است.

جزئیات موجود در خصوص این کانسپت آنچنان زیاد نیست. این خودروساز چینی شرح می دهد که برای زبان طراحی از ماهی تن الهام گرفته و بیش از 2000 مورد مختلف بهینه سازی را با دنبال کردن خطوط آیرودینامیکی کامل انجام داده است. چری در طی آزمایشات خود در تونل باد در آگوست امسال، ضریب 0.168 را به ثبت رساند که ادعا می نماید برترین دستاورد در صنعت خودروسازی است. با این حال، نتیجه حتی به طور مستقل تأیید نشده است.

اگر این عدد واقعی باشد، مطمئنا چشمگیر خواهد بود. با این حال، این یکی از کمترین ضریب های درگی است که صنعت خودرو به خود دیده است. در مقایسه آن با سایر دستاوردهای قابل توجه در بخش آیرودینامیک، فولکس واگن ARVW مفهومی در دهه 1970 به ضریب 0.15 دست یافت. در همین حال، کانسپت فورد پروب V از سال 1985 دارای مقاومت باد 0.137 و فیات توربینا از سال 1954، دارای ضریب 0.14 بود. اینها همه اعدادی هستند که به راحتی کانسپت نو چری را شکست می دهند. بنابراین چری هنوز آیرودینامیک ترین خودروی دنیا را ندارد.

Lightyear 0، خودرویی بسیار مدرن تر، دارای ضریب درگ 0.175 بود. این استارت آپ زیاد دوام نیاورد و تنها دو خودرو مونتاژ کرد. Aptera Motors در حال اجرا کارهای نهایی بر روی یک خودروی سه چرخ برقی خورشیدی است که گفته می گردد ضریب درگ آن بین 0.13 تا 0.15 خواهد بود. اگرچه این اعداد هنوز رسمی و عمومی نیستند.

با گذشت زمان، چری تعهد خود را به نوآوری و با تأکید زیادی بر تحقیق و توسعه نشان داده است. یکی از جنبه های قابل توجه توسعه دنیای آن، ورود آن به بازار خودروهای الکتریکی بوده است. ردپای بین المللی چری با مشارکت و ایجاد کارخانه های مونتاژ در چندین کشور از جمله برزیل، روسیه و ایران به طور پیوسته رشد نموده است.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آبان 1402 بروزرسانی: 18 آبان 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2477

به "ادعای خودروساز چینی دروغ از آب عایدی! ، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "ادعای خودروساز چینی دروغ از آب عایدی! ، عکس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای خودروساز چینی دروغ از آب عایدی! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید