از شکست مقصودلو تا توقف سوپر استاد ایران در جام جهانی شطرنج

به گزارش مجله سفرنامه دبی، پرهام مقصودلو در اولین دیدار از مرحله دوم جام جهانی شطرنج 2019 مقابل قهرمان سابق جام جهانی مغلوب شد.

از شکست مقصودلو تا توقف سوپر استاد ایران در جام جهانی شطرنج

به گزارش خبرنگاران، دیدارهای اول از مرحله دوم جام جهانی شطرنج امروز (آدینه) پیگیری شد و مقصودلو با ریتینگ 2664 از لون آرونیان با ریتینگ 2758 باخت. آرونیان در جام جهانی 2017 در فینال مقابل دین لیرن به پیروزی رسید و قهرمان شد.

حریف مقصودلو حین بازی چند بار اشتباه کرد ولی مقصودلو نتوانست از اشتباه حریف خود استفاده کند و بازی را به این حریف قدرتمند واگذار کرد. آرونیان مدافع قهرمانی این دور از رقابت ها به شمار می آید.

مقصودلو در دیدار اول با مهره سفید بازی کرد و بعد از این باخت حدود 4 واحد ریتینگ بین المللی او کاهش یافت.

به گزارش خبرنگاران، دومین نماینده ایران در جام جهانی شطرنج هم به تساوی رضایت داد. علیرضا فیروزجا با ریتینگ بین المللی 2702 مقابل دنیل دبف با ریتینگ بین المللی 2699 به تساوی رسید. فیروزجا در اولین دیدار با مهره سیاه بازی کرد و این تساوی مقابل حریف قدرتمند روس نتیجه بدی برای او به شمار نمی رود.

فیروزجا با چند بی دقتی وضعیت بهتر خود را در این دیدار از دست داد و حریف او از این سوپر استاد بزرگ ایرانی تساوی گرفت. فردا در بازی دوم فیروزجا با مهره سفید بازی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 512

به "از شکست مقصودلو تا توقف سوپر استاد ایران در جام جهانی شطرنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شکست مقصودلو تا توقف سوپر استاد ایران در جام جهانی شطرنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید