از ممنوعیت کشت محصولات پُر آب بَر تا ارسال الگوی کشت تابستانه به شهرستان ها

به گزارش مجله سفرنامه دبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان ممنوعیت کشت محصولات پُر آب بَر از ارسال الگوی کشت تابستانه به شهرستان های استان اطلاع داد.

از ممنوعیت کشت محصولات پُر آب بَر تا ارسال الگوی کشت تابستانه به شهرستان ها

امیری زاده گفت: سازمان جهاد کشاورزی بر اساس رسالت خود و کم آبی های حاکم بر استان برای کشت های حوضه های مختلف آبی برنامه ریزی نموده است.

به گفته او، در تمامی حوضه های آبی استان کشت محصولات پُر آب بَر مانند برنج ممنوع شده.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: محصولاتی مانند حبوبات و کنجد و در مجموع محصولات کم آب بَر جایگزین کشت های پرمصرف آب شدند.

این مقام مسئول می گوید: الگوی کشت تابستانه بر اساس برنامه ریزی ها آماده شده و در حال ارسال آن به شهرستان ها هستیم.

آقای امیری زاده گفت: بسته پیشنهادی به استانداری و سازمان برنامه و بودجه ارائه شده تا بتوانیم از حداکثر سیستم ها و اعتباراتی که می تواند در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و بهره وری بهتر آب موثر باشد، استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیش از این در مصاحبه ای از شرایط خشکسالی و کمبود بارندگی در خوزستان و حوضه های آبریز منطقه ها بالادست استان ابراز نگرانی کرد و گفت: خوزستان در تابستان سال 1401 تنش آبی سختی را تجربه خواهد نمود.

سازمان آب و برق خوزستان از اسفند ماه گذشته نسبت به کشت محصولات آب بر همانند برنج به خصوص در حوضه کرخه به دلیل خشکسالی و کاهش قابل توجه ذخایر آب سد کرخه هشدار داده بود.

سال زراعی گذشته با وجود هشدار های مکرر سازمان های جهادکشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان مبنی بر کشت نکردن برنج، ولی حدود 80هزار هکتار برنج به صورت غیرقانونی در منطقه ها مختلف استان به خصوص حوضه های کرخه و کارون کشت شد.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2243

به "از ممنوعیت کشت محصولات پُر آب بَر تا ارسال الگوی کشت تابستانه به شهرستان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ممنوعیت کشت محصولات پُر آب بَر تا ارسال الگوی کشت تابستانه به شهرستان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید