استقبال صلیب سرخ از توافق صلح در سودان جنوبی

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران، دومنیک استیلهارت، مدیر عملیات صلیب سرخ جهانی که هفته پیش از سودان جنوبی دیدار نموده بود، خواهان لحاظ نمودن نیازهای تک تک شهروندان این کشور بویژه زنان در هر راه حلی شد.

استقبال صلیب سرخ از توافق صلح در سودان جنوبی

به گفته وی بدون هیچ اغراقی ، هزینه انسانی مخاصمه ادامه دار در سودان جنوبی منجر به فاجعه بشردوستانه گردیده است. بار مخاصمات نبایست بر دوش غیرنظامیان باشد اما در سودان جنوبی غیرنظامیان از مخاصمه لطمه های فراوان دیده اند.

از ابتدای امسال میلادی، کمیته بین المللی صلیب سرخ 69 کودک و 47 زن با زخمهای ناشی از صلاح را در بیمارستانهایش پذیرش کرده است.

در همین حال، این شرایط هزاران کودک را از دسترسی به مدرسه محروم کرده و خیلی از آنها از خانواده جدا افتاده اند. زنان هم در نبرد برای نجات خانواده شان و به دنبال غذا سختی های زیادی دیده اند.

به گفته استیلهارت، تجربه 5 سال مخاصمه در این کشور نشان می دهد که بدون یک توافق آتش بس سیاست زمینهای سوخته ادامه می یابد و بی توجهی به قوانین جنگ و حقوق غیرنظامیان مرتبا رخ خواهد داد. وی اضافه نمود، سازمانهای بشردوستانه می توانند یاریهای بشردوستانه فراهم نمایند اما نمی توانند به خشونت و آوارگی مردم انتها دهند.

از ابتدای امسال میلادی، صلیب سرخ جهانی جیره غذایی برای 223 هزار نفر فراهم کرده و بذر و ابزار کشاورزی در اختیار بیش از 160 هزار نفر قرار داده است. همچنین 273 هزار نفر با یاری این سازمان به آب آشامیدنی سالم دسترسی یافته اند.

این سازمان در همین مدت، 1735 عمل جراحی انجام داده و 75 هزار بیمار توسط پزشکان این سازمان معاینه گردیده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 109

به "استقبال صلیب سرخ از توافق صلح در سودان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال صلیب سرخ از توافق صلح در سودان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید