استولتنبرگ: ناتو تنها ضامن امنیت اروپا است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو طی اظهاراتی مدعی شد در مواجهه با تجدید قوای روسیه، پیمان آتلانتیک شمالی تنها ضامن امنیت اروپا است.

استولتنبرگ: ناتو تنها ضامن امنیت اروپا است

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

وی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: به اینکه ناتو تنها ضامن امنیت اروپا است، باور داریم. نیروهای ما مانع از درگیری و ضامن صلح هستند.

استولتنبرگ همچنین مدعی شد: اتخاذ رویکرد متحد در قبال رابطه با روسیه یکی از موضوعات مورد بحث در نشست آینده سران ناتو خواهد بود که اوایل ماه میلادی آینده (دسامبر) در لندن برگزار می گردد.

لازم به ذکر است روسیه بارها از پیشروی بی سابقه ناتو به سمت مرزهای غربی این کشور گلایه نموده است. این در حالی است که پیمان آتلانتیک شمالی مدعی است چنین رویکردی را در مواجهه با رفتار تهاجمی روسیه اتخاذ نموده و قصدش بازدارندگی است!

اظهارات استولتنبرگ را می توان واکنشی به اظهارنظر اخیر امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه تلقی کرد که از مرگ مغزی ناتو و ناکارآمدی آن در تامین امنیت جمعی اروپا ابراز نگرانی نموده بود.

ماکرون همچنین خواهان تجدیدنظر کشورهای اروپایی در نوع تعامل با روسیه شده بود.

به گفته وی، ناتو به منظور بازیابی حاکمیت نظامی خود باید علیرغم مخالفت های لهستان و کشورهای تحت سلطه شوروی سابق، مجدداً با روسیه وارد مذاکره گردد در غیر اینصورت مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 666

به "استولتنبرگ: ناتو تنها ضامن امنیت اروپا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استولتنبرگ: ناتو تنها ضامن امنیت اروپا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید