افزایش عایدی مصرف دیتا در کشور ، شیب نزولی سرانجام یافت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، گزارش های اپراتورها و شرکت های PSP حاکی از روند کاهش مصرف دیتا در کشور است. این روند که از مهرماه یک شیب نزولی را طی نموده بود، در آذرماه متوقف شده و نشان می دهد که عایدی اپراتورها و PSPها از محل مصرف دیتا افزایش یافته است.

افزایش عایدی مصرف دیتا در کشور ، شیب نزولی سرانجام یافت

به گزارش خبرنگاران، این در حالی است که ارقام ارائه شده برای آذرماه با آمار شهریور همچنان فاصله زیادی دارد. همراه اول طی ماه های مهر و آبان به دلیل اختلالات اینترنتی، نزدیک به هزار میلیارد تومان کاهش عایدی داشت.

این کاهش، در عایدی حاصل از کارکرد خطوط اعتباری و دائمی مشاهده شد. به گونه ای که در آبان عایدی خطوط اعتباری از ماه مشابه سال قبل هم کمتر شده بود. با این حال، در گزارش عایدیی آذرماه این روند متوقف شده و بیش از 220 میلیارد تومان افزایش عایدی نسبت به آبان داشته است.

بعلاوه شرکت مخابرات ایران که بیشترین تعداد مشترکان اینترنت ثابت را دارد در مهرماه با کاهش عایدی دیتا روبه رو شده بود. اما این عایدی در آبان افزایش یافته و مجدداً در آذرماه کاهشی شده است، به گونه ای که عایدی این شرکت از این محل حتی از مهر هم کمتر شده است.

با این حال، آسیاتک پس از یک کاهش نسبتاً شدید در مهرماه، آبان و آذر را با افزایش به سرانجام رسانده و سطح عایدیی این اپراتور ثابت از فروش دیتا در آذرماه به شهریور رسیده است.

های وب، دیگر اپراتور ثابت، در آذرماه با افزایش عایدیهای خدمات اینترنتی روبه رو شده هرچند این عایدیها حتی به مهر هم نرسیده است. با وجود این، در خصوص های وب باید به عایدیهای حاصل از ارائه خدمات عمده فروشی پروانه FWA و استفاده از امکانات به وسیله سایر شرکت های دارنده پروانه اشاره نمود که در مهر و آبان کاهش قابل توجهی داشت و در آذر دوباره افزایش پیدا کرد.

افزایش عایدیی های وب از این محل می تواند نشان دهنده افزایش مصرف در شبکه اپراتورهایی باشد که امکانات این شرکت را اجاره می نمایند. در میان PSPها، به عنوان نمونه، آسان پرداخت پرشین(آپ) که بیشترین عایدی را از فروش شارژ دارد در آذرماه همچنان کاهش عایدی داشته است. عایدی این شرکت از فروش شارژ در مهرماه نزدیک 620 میلیارد تومان بوده که در آذر به کمتر از 536 میلیارد تومان رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2369

به "افزایش عایدی مصرف دیتا در کشور ، شیب نزولی سرانجام یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش عایدی مصرف دیتا در کشور ، شیب نزولی سرانجام یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید