امضای تفاهم نامه سه جانبه انجام اکتشافات معدنی سیستان وبلوچستان

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تفاهم نامه سه جانبه میان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، شرکت تهیه و فراوری مواد معدنی ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان امضا شد.

امضای تفاهم نامه سه جانبه انجام اکتشافات معدنی سیستان وبلوچستان

به گزارش از ، تفاهم نامه سه جانبه میان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با موضوع اکشتاف و بهره برداری اصولی معادن در بندرچابهار روزجمعه با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و استاندار سیستان وبلوچستان امضا شد.

علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در این جلسه گفت: موضوع این تفاهم نامه درخصوص همکاری و تشریک مساعی در تهیه اطلاعات پایه زمین شناسی و انجام مراحل شناسایی، پی جویی و اکتشاف عمومی در محدوده های واقع در استان سیستان و بلوچستان متعلق به سازمان زمین شناسی کشور و پهنه های موجود در این استان بر پایه اطلاعات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور است.

علیرضا شهیدی افزود: این تفاهم نامه 2 ساله است و بر اساس آن کار های اکتشافی که در اختیار سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی بوده در اختیار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران قرار می گیرد تا اکتشافات تفصیلی و موضوعی در آن انجام گردد.

استاندار سیستان وبلوچستان نیز گفت: این استان ظرفیت خوبی در زمینه معادن دارد و باید اقدامات لازم برای تولید و اکتشاف انجام تا موجب اشتغال و توسعه گردد.

احمد علی موهبتی افزود: اقدامات خوبی اجرا شده، ولی کافی نیست و باید مسوولان کشوری در این زمینه بیشتر کوشش و زمینه حضور سرمایه گذاران نیز تسهیل تا شاهد اکتشافات بیشتری باشیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: معدن از جمله ظرفیت های مهم سیستان وبلوچستان محسوب می گردد و برای ما هم خیلی مهم است تا اکتشافات و فرآوری و صادرات آن ها را سریعتر انجام دهیم.

حسین مدرس خیابانی توضیح داد: تجارت، معدن و صنعت در سیستان وبلوچستان هر کدام ظرفیت های مهمی دارند که در این فرصت تحریم های ظالمانه باید به نحو احسن استفاده کنیم و در زمینه اکتشاف معادن باید اقدامات بیشتری انجام گردد.

او با اشاره به اینکه یکهزار میلیارد دلار کشفیات معادن در افغانستان است و چابهار این فرصت را دارد که این معادن را به کشور های مختلف صادر کند، گفت: هیچ محدودیتی در ایام کرونا برای تولید محصولات نداریم و همچنان در حال فعالیت برای برطرف مسائل و احتیاج های بازار هستیم.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1299

به "امضای تفاهم نامه سه جانبه انجام اکتشافات معدنی سیستان وبلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه سه جانبه انجام اکتشافات معدنی سیستان وبلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید