امیلی لاکهارت؛ با نویسنده کتاب ما دروغگو بودیم آشنا شوید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، امیلی لاکهارت یکی از نویسندگان آمریکایی است که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می کند. این مطلب را دنبال کنید تا بیشتر با این معلم، مدرس و نویسنده خلاق دنیای کودک و نوجوان آشنا شوید.

امیلی لاکهارت؛ با نویسنده کتاب ما دروغگو بودیم آشنا شوید

هوشنگ گلشیری؛ نویسنده ای ایستاده بر شانه های گذشته

بیوگرافی امیلی لاکهارت

امیلی جنکینز با نام مستعار امیلی لاکهارت، متولد 13 سپتامبر سال 1967 در نیویورک آمریکا است. امیلی نویسنده کتاب های تصویری بچه ها و رمان ها و داستان های بزرگسالان است. مادرش معلم پیش دبستانی و پدرش نمایشنامه نویس بود و او همیشه به کلاس های مادرش می رفت تا برای بچه های مدرسه کتاب بخواند. مادرش همیشه برای او کتاب های تصویری بچه ها و پدرش کتاب هایی مثل ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب، هاکلبری فین و شرلوک هولمز را می خواند و به این ترتیب از همان کودکی، ادبیات را مانند هوا نفس کشید.

به گفته خود امیلی، او روحیه ای بسیار حساس و لطیف داشت و از همان دوران کودکی به تیاتر علاقه مند بود. لاکهارت در سن هشت سالگی کار نویسندگی را شروع کرد و در سنین نوجوانی هم دوره های تیاتر را ادامه داد. امیلی در دوران تحصیلش به شهر واسار در میشیگان رفت و در آنجا با نانسی ویلارد، نویسنده کتاب بچه ها آشنا شد. امیلی در همان جا، سه سال در پیش دبستانی واسار مشغول به کار شد و پس از فارغ التحصیلی در مدرسه مونته سوری به عنوان دستیار معلم کار کرد و به بچه های شش تا نه ساله درس می داد.

امیلی لاکهارت دکترای ادبیات انگلیسی اش را از دانشگاه کلمبیا گرفت و برای دانشجویان کارشناسی ارشد هنرهای زیبا یا MFA در دانشگاه هملاین آمریکا، دوره ای برگزار کرد؛ این دوره ها، برنامه ای دو یا سه ساله هستند که در زمینه های عکاسی، تیاتر، نویسندگی خلاق، هنرهای نمایشی و هنرهای نمایشی دیگر برگزار می شود.

امیلی و پدرش سال 1996 با همدیگر از راه دور و از طریق ایمیل، رمانی به نام The Secret Life of Billies Uncle Myron را برای بچه ها نوشتند که هنوز به فارسی ترجمه نشده است. امیلی هم اکنون در نیویورک مستقر است و همچنان به کالج ها، مدارس و کتابخانه ها می رود تا چرخه عشقش به ادبیات ادامه داشته باشد و دیدگاهش درباره فرایند خلاقیت پویا را به اشتراک بگذارد.

فعالیت های کاری امیلی لاکهارت

امیلی انسانی هدفمند، منظم، سخت کوش و با انگیزه ای بسیار بالا است. او به یکی از سخنران های محبوب و محبوب بچه ها و نوجوانان در مدارس و کتابخانه ها تبدیل شده است. سخنرانی های پرشور، تأمل برانگیز و فوق العاده زیبای امیلی، باعث پیشرفت خلاقیت دانش آموزان می شود. لاکهارت یک داستان نویس بسیار تأثیرگذار است و با دانشجویان و نویسندگان مشتاق درباره زندگی خلاقانه، تکنیک های نوشتن ادبیات داستانی و رمان های گرافیکی صحبت می کند و با مربیان هم درباره ادبیات و موضوعات فمینیستی به گفت وگو می نشیند.

امیلی لاکهارت سال 2013 ریاست کمیته ادبیات جوانان را برای جوایز کتاب ملی بر عهده داشت. او آن قدر از بچه ها و نوجوانان و دنیایشان اطلاع و شناخت دارد که توانسته است کتاب های بسیار قوی و موفقی برای این گروه سنی بنویسد.

امیلی لاکهارت در وب سایت اختصاصی اش، قسمتی مخصوص برای دانش آموزان و بچه ها دارد. سایت امیلی منابع بسیار شگفت انگیزی را برای معلمان در زمینه های هنر، واژگان و سایر فعالیت های کلاس ارائه می دهد. او در وب سایتش با خوانندگان کتاب هایش از جمله بچه ها ارتباط دارد و با مهربانی و دقت جواب سؤال هایشان را می دهد. امیلی عاشق تقویت قدرت خلاقیت بچه ها، به اشتراک گذاشتن تکنیک های قصه گویی و صحبت درباره تاریخچه افسانه ها است. امیلی در حال حاضر به عنوان یک تحلیلگر فیلم نامه خارجی است و شاغل در ارگانی است که فیلم های بلند را از نظر خلاقیت و بازدهی تجاری ارزیابی می کند.

کتاب های امیلی لاکهارت

نوشته های لاکهارت بسیار عالی و پرشور بوده و شخصیت پردازی های او کاملا غنی و چند لایه است. امیلی لاکهارت کتاب های فوق العاده زیادی برای بچه ها نوشته است. او با نوشتن کتاب تاریخ بحث برانگیز بانکهای فرانکی لاندو بسیار معروف شد و اسمش بر سر زبان ها افتاد و برای این اثرش، برنده جایزه مایکل ال پرینتز و نامزد نهایی جایزه ملی کتاب شد. امیلی همچنین با رمان معروفش به نام ما دروغگو بودیم موفقیت بسیار چشم گیری به دست آورد. این کتاب بهترین کتاب سال 2014 معرفی شد و جوایز دولتی بسیاری را از آن خود کرد و تا شش سال پس از انتشار هم در لیست پرفروش ترین ها باقی ماند. چهار گانه روبی الیور، چگونه بد باشیم و چگونه یک دختر همه چیز را می بیند هم از سایر آثار برجسته ی این نویسنده به شمار می فرایند.

در ادامه به معروف ترین اثر امیلی لاکهارت به نام ما دروغگو بودیم که به فارسی هم ترجمه شده است، نگاهی انداخته ایم.

ما دروغگو بودیم

کتاب ما دروغگو بودیم اثر امیلی لاکهارت، رمانی مناسب نوجوانان و بزرگسالان است که سال 2014 منتشر شد و از سال 1396 ترجمه فارسی آن به بازار آمد.

کتاب ما دروغگو بودیم از زبان راوی نوجوانی به اسم کادنس سنکلر شروع می شود که ماجرایی را تعریف می کند؛ ماجرای خانواده ثروتمندی که در جزیره هستند و دچار مشکل می شوند. امیلی در این کتاب به بیشتر مسائل جنجالی مربوط به یک نوجوان پرداخته است؛ طلاق والدین، روابط احساسی، افت درسی و چیزهای دیگری که در کتاب گفته می شود.

در این کتاب خواننده از زاویه ی دید کادنس، با جزئیات اتفاق ها روبه رو خواهد شد. کادنس از یک خانواده قدیمی و متشخص است؛ خانواده ای که همیشه می خواهند بی عیب و نقص به نظر برسند و این در نهایت باعث یک سری پنهان کاری ها در بینشان می شود. در این جزیره چهار خانه قرار گرفته است که عمارت بزرگ متعلق به هریس سینکلر و همسرش و سه خانه دیگر، برای سه دخترشان است. کادنس که نوه بزرگ هریس است، در تابستان پانزده سالگی اش وارد رابطه ای عاشقانه با فردی به نام گات می شود اما متأسفانه همان سال کادنس دچار یک تصادف شدید و مرموز شده و این اتفاق وقتی رخ می دهد که پدر و مادرش به تازگی از هم جدا شده اند و او به همراه مادرش به جزیره پدربزرگش آمده است. این تصادف باعث می شود که کادنس دو سال از زندگی اش را در هاله ای از فراموشی، میگرن و با دارو های مسکن سپری کند.

کادنس به جز حادثه تصادف هیچ چیز دیگری را از تابستان به یاد نمی آورد و وقتی سعی می کند که همه چیز را به یاد آورد، هیچ کس در این باره با او حرف نمی زند و رفتار همه با او بسیار عجیب است.

کتاب ما دروغگو بودیم به مدت 30 هفته در لیست پرفروش ترین های نیویورک تایمز بود و جوایز زیادی از جمله جایزه گودریدز چویس برای بهترین داستان های نوجوانان، جایزه تخیل بچه ها و جایزه مایکل لوپز چاپز را از آن خود کرد. این کتاب همچنین سال 2015 به عنوان یکی از ده داستان برتر برای نوجوانان انتخاب شد. تا به امروز ترجمه­ های مختلف این کتاب در 41 کشور به چاپ رسیده است.

کتاب از پنج قسمت با عنوان های خوش آمد، ورمونت، تابستان هفده، نگاه کن، آتش و حقیقت تشکیل شده است. این کتاب خاتمه بسیار حیرت انگیزی دارد که خوانندگان را برای مدت طولانی درگیر خود خواهد کرد و حتی تا آخر داستان نمی فهمید که شخصیت اصلی قصه راست می گوید یا نه. این کتاب، رمانی بسیار درخشان و جذاب است و می توان از آن به عنوان یک کتاب ماجراجویی یاد کرد. لاکهارت فضایی شگفت آور ایجاد کرده است که باید این رمز و راز را کشف کنید.

در قسمتی از کتاب می خوانیم:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1878

به "امیلی لاکهارت؛ با نویسنده کتاب ما دروغگو بودیم آشنا شوید" امتیاز دهید

1 کاربر به "امیلی لاکهارت؛ با نویسنده کتاب ما دروغگو بودیم آشنا شوید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیلی لاکهارت؛ با نویسنده کتاب ما دروغگو بودیم آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید