انتخابات والیبال شفاف نیست، داورزنی از وزارت هم می تواند منشا خیر باشد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، پیشکسوت نام آشنای والیبال ایران گفت: متاسفانه نحوه برگزاری انتخابات والیبال شفاف نیست و داورزنی با توجه به پست مهم ترش در وزارت ورزش، از همانجا هم می تواند برای ایرن رشته منشا خیر باشد.

انتخابات والیبال شفاف نیست، داورزنی از وزارت هم می تواند منشا خیر باشد

ابراهیم وطن پرست در گفت و گو با خبرنگاران، درباره اعلام نشدن اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات فدراسیون والیبال در فاصله 11 روز مانده به برگزاری مجمع گفت: متاسفانه هیچ چیز شفاف نیست که بتوانیم در این مورد صحبت کنیم و نتیجه گیری کنیم که آیا عمدی است یا به دلیل وجود مسائل است! با این حال اساسنامه مشخص بوده و همه باید از قانون پیروی کنند. اگر اعلام اسامی در 15 روز مانده به انتخابات قانون باشد و وزارت این کار را به عنوان مجری قانون انجام ندهد، قانون را زیر پا گذاشته است. آقای اسبقیان باید با دقت بیشتری در این مورد تصمیم گیری کند.

او اضافه کرد: بهتر است دقت کرده و قانون اجرا شودتا شاهد حرف هایی نباشیم که سلامت انتخابات را زیر سوال برده و شائبه مهندسی کردن انتخابات از سوی وزارت منتشر شود. فدراسیون والیبال ایران نزدیک به یک سال است که مدیر ندارد و به نظرم بهتر بود همه چیز بر اساس قانون پیش رود. اگر اعلام اسامی کاندیدا در فاصله 15 روز مانده به انتخابات قانون باشد، باید انجام می شد. اگر چنین قانونی وجود دارد، حتما برای این بوده است که نامزدها رایزنی های خود با هیات های استانی را انجام و برنامه هایشان را به آن ها ارائه کنند. نامزدهایی هم که تایید نشده اند در این صورت فرصت اعتراض دارند. اکنون نمی دانم چرا این اقدام صورت نگرفته و اسامی مشخص نشده است.

پیشکسوت والیبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط وزارت ورزش به شائبه مهندسی شدن انتخابات دامن نزده است؟ اظهار کرد: متاسفانه همه چیز تاریک است. ای کاش مراحل برگزاری مجمع برای همه شفاف و روشن بود. نمی دانیم چه دلایلی وجود داشته که وزارت ورزش اسامی را معرفی نمی کند. نمی دانیم چه محدودیت هایی وجود داشته است! اگر این موضوع با قصد و نیت قبلی باشد، انتخابات مهندسی شده است اما اگر مسائلی بر سر راه وزارت ورزش واقع شده است باید شفاف سازی کند. وزارت ورزش می تواند از طریق اصحاب رسانه همه چیز را شفاف سازی کند.

او در پاسخ به این سوال، بهترین گزینه از میان کاندیداهای ثبت نام کرده برای در اختیار دریافت صندلی ریاست والیبال چه کسی است؟ توضیح داد: اسم شخص خاصی را مطرح نمی کنم، اما طبیعی است که باید مدیر آینده کاریزمای کافی برای هدایت این رشته بزرگ را داشته باشد. فردی که درون و بیرون از جامعه والیبال روابط خوبی داشته باشد، به کار والیبال می آید. رئیس آینده باید از تمام ابزارهای این رشته استفاده کند. تنها امیدوارم رئیسی انتخاب شود که والیبال را به شرایط خوبی برساند و والیبالی بودن این مدیر هم بیشتر به درد والیبال می خورد.

وطن پرست در پاسخ به این سوال که آیا بازگشت داورزنی به والیبال در چنین شرایطی درست است؟ اظهار کرد: داورزنی 10 سال در والیبال فعالیت کرد و کارنامه او قابل دفاع است، هیچ کسی هم نمی تواند منکر موفقیت داورزنی باشد. اگر علاقمند به والیبال است می تواند به این رشته کمک کند، اما او الآن در پست مهم تری است و از همانجا هم می تواند منشا خیر برای والیبال و سایر رشته های ورزشی باشد.

کارشناس والیبال ایران درباره حضور همزمان داورزنی در وزارت ورزش و انتخابات فدراسیون والیبال نیز گفت: قانون انتخابات باید برای همه جامعه روشن باشد. نهادهای نظارتی نظارت می کنند و اگر وزیر ورزش گفته است که داورزنی پیش از برگزاری مجمع استعفا می دهد، احتمالا با توجه به قانون و تبصره های موجود بوده است. با این حال به نظر من بهترین کار روشن کردن قوانین و نحوه برگزاری مجمع است. همانطور که انتخابات مجلس شفاف است، باید انتخابات فدراسیون های ورزشی نیز شفاف باشد که متاسفانه در ورزش ایران اینطور نیست. با این حواشی که مطرح می شود واقعا تاسف می خورم، تنها باید قانون را اجرا کنیم و الان دلیل اعلام نشدن اسامی مشخص نیست.

او در پاسخ به این سوال که بی ثباتی یک سال اخیر فدراسیون والیبال چه تاثیری روی این رشته داشت و اکنون نیازهای والیبال چیست؟ توضیح داد: نبود مدیر خلا بزرگ و مهمی است. راس فدراسیون مهم ترین نقطه هرم بوده و هر روزی که در این یک سال انتخابات برگزار نشد، به ضرر والیبال بود. والیبال ایران در جهان سرآمد است و نداشتن رئیس جلوه خوبی ندارد. همانطور که دیدید نبود رئیس در تصمیم گیری های مهم تاثیر منفی گذاشت و قطعا اگر رئیس داشتیم نتایج بهتری در مسابقات متعدد از جمله لیگ ملت ها و جام جهانی کسب می کردیم. متاسفانه امسال تنها بازیکنان خود را خسته کرده و در انتها هم نتیجه خوبی به دست نیاوریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 709

به "انتخابات والیبال شفاف نیست، داورزنی از وزارت هم می تواند منشا خیر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات والیبال شفاف نیست، داورزنی از وزارت هم می تواند منشا خیر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید