انتشار نقشه آب مریخ برای استفاده فضانوردان آینده

به گزارش مجله سفرنامه دبی، ناسا به تازگی نقشه آب کره مریخ را منتشر نموده تا فضانوردانی که در سال های آینده به این سیاره سفر می نمایند، اطلاعات دقیقی در خصوص منابع آبی آن داشته باشند.

انتشار نقشه آب مریخ برای استفاده فضانوردان آینده

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، ناسا با استفاده از اطلاعاتی که به وسیله بعضی فضاپیماهای خود مانند ادیسه جمع آوری نموده یک نقشه جدید دقیق تهیه نموده که در آن بخش هایی از مریخ که وجود آب در آنها قطعی است، معین شده است.

برآوردهای محققان ناسا نشان می دهد در عمق مریخ لایه های یخ به ضخامت 2.5 سانتیمتر در دسترس است و فضانوردان می توانند با استفاده از آنها احتیاج خود را به آب به طور کامل رفع نمایند. در این صورت هزینه سفر به این سیاره کاهش چشمگیری می یابد، زیرا احتیاجی به حمل آب به مریخ وجود نخواهد داشت.

مریخ نوردهایی که قبلا به این سیاره اعزام شده اند، نشان داده اند که مریخ خشک تر از زمین است و لذا یافتن آب در سطح این سیاره سرخ رنگ کار ساده ای نخواهد بود.

یکی از نقاط مریخ که وجود آب در آن قطعی به نظر می رسد منطقه ای نزدیک به قطب شمال این سیاره موسوم به آرکادیا پلانیتیا است. برآوردهای ناسا حاکیست در عمق 20 سانتیمتری خاک این بخش از مریخ منابع آبی به شکل یخ در دسترس هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 779

به "انتشار نقشه آب مریخ برای استفاده فضانوردان آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار نقشه آب مریخ برای استفاده فضانوردان آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید