باتری های گوگرد لیتیم از فناوری نانو بهره مند می شوند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، شرکت دایرکتا پلاس قرار است گرافن های خود را برای فراوری کاتد باتری های گوگرد لیتیم در اختیار شرکت نکستک قرار دهد. این دو شرکت برای این کار قراردادی به امضا رسانده اند.

باتری های گوگرد لیتیم از فناوری نانو بهره مند می شوند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) برای تامین گرافن مورد احتیاج برای فراوری باتری گوگرد لیتیم، با شرکت نکستک (NexTech) قرارداد همکاری امضا کرد.

دایرکتا پلاس که سازنده پلاکت های نانوگرافنی است، اعلام نموده که تفاهم نامه ای غیرالزام آور با شرکت نکستک امضا نموده است و به این شرکت مستقر در نوادا، که در زمینه باتری های گوگورد لیتیم فعالیت دارد، یاری کند.

طبق مفاد این توافق نامه، شرکت دایرکتا پلاس نانوپلاکت های گرافنی خود موسوم به G+ را به عنوان ماده اولیه اصلی برای فراوری کاتد باتری های گوگرد لیتیم در اختیار نکستک قرار می دهد.

شرکت نکستک پیش از ورود به این توافق نامه، آزمایش های مختلفی را روی گرافن شرکت دایرکتا پلاس انجام داده و این آزمایش ها را با موفقیت به خاتمه رسانده است. نتایج این آزمایش ها نشان می دهد که گرافن G+ شرکت دایرکتا پلاس برای استفاده در کاتد باتری گوگرد لیتیم مناسب هستند.

گرافن های فراوریی شرکت دایرکتا پلاس تا به امروز در پروژه مختلفی مورد استفاده نهاده شده است. سال گذشته دایرکتا پلاس با یک شرکت رومانیایی برای استفاده از جاذب حاوی گرافن به توافق رسید. فناوری Grayfysorber از گرافن برای تصفیه آب های آلوده به مواد هیدروکربنی استفاده می نماید. دایرکتا پلاس اعلام نموده که این فناوری می تواند موثرتر از فناوری های رایج باشد و 100 برابر قدرت جذب بیشتری از وزن خود را برای جذب آلاینده های نفتی دارد. این یک محصول تجدیدپذیر، غیراشتعال و با قابلیت استفاده مجدد است.

در سال گذشته دایرکتا پلاس آزمایش های موفقیت آمیزی روی آسفالت های تقویت شده با گرافن انجام داد و این آسفالت ها به صورت آزمایشی در فرودگاه فیومیسنو شهر رم مورد استفاده نهاده شد، فرودگاهی که میزبان هواپیما هایی نظیر بوئینگ 777 و ایرباس A 380 است. در این پروژه از افزودنی آسفالت موسوم به Gipave استفاده می گردد که توسط دایرکتا پلاس و شرکت همکار آن، ایترکمیکا توسعه داده شده است. ایترکمیکا شرکت توزیع کننده افزودنی های آسفالت در ایتالیا است.

این شرکت چندی پیش خاطرنشان کرد که محصولات گرافنی دایرکتاپلاس قرار است توسط یکی از شرکت های فعال در حوزه نساجی مورد استفاده قرار گیرد. لورو پیانا یک شرکت ایتالیایی فراوریکننده پارچه و لباس بوده که به دنبال استفاده از فناوری نانو در منسوجات است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1490

به "باتری های گوگرد لیتیم از فناوری نانو بهره مند می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری های گوگرد لیتیم از فناوری نانو بهره مند می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید