تشریح جزئیات همکاری ایران و ایتالیا در حوزه سلامت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران، دکتر سید حسن هاشمی و خانم لورانزین با هدف گسترش همکاری علمی و فنی در زمینه های مختلف سلامت، دارو، تحقیقات، علوم دارویی و سایر حوزه های وابسته پزشکی بمنظور حمایت و تقویت همکاری مشترک برای دستیابی به بالاترین استانداردهای بین المللی در حوزه پزشکی یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

تشریح جزئیات همکاری ایران و ایتالیا در حوزه سلامت

با ما همراه باشید و با هزینه های سفر به ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

همکاری در زمینه درمان و خدمات بیمارستانی شامل تشویق و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی ایتالیا جهت ساخت و تأسیس مراکز درمانی و بیمارستان های مدرن درجمهوری اسلامی ایران به وسیله تبادل تجارب پیروز و همکاری جهت ایجاد و تقویت یک چارچوب جامع بیمارستانی و غیر بیمارستانی به منظور دسترسی به مراقبتهای کیفی با استفاده از تکنولوژی های جدید از سوی ایتالیا از جمله محورهای تفاهم نامه است.

همچنین طرفین توافق می کنند که توانمندی های خود را در زمینه گردشگری سلامت براساس توافقات دو جانبه گسترش دهند.

گسترش همکاری مشترک در زمینه های انتقال خون، داروهای مشتق شده از پلاسما، تستهای آزمایشگاهی و تجهیزات زیست پزشکی که تضمین کننده بالاترین سطح از ایمنی وکیفیت از دیگر موارد توافق است.

در زمینه همکاری در زمینه های دارو، تجهیزات پزشکی و مواد آرایشی طرفین توافق می کنند؛ اطلاعات مربوط به قوانین فراوری، توزیع، پایش وهشداردو کشوررا مبادله کنند؛ اطلاعات و تجارب پیروز دو کشور در زمینه سازماندهی و اجرای چشم انداز و قوانین کنترل با تمرکز ویژه بر بازرسی و کنترلهای آزمایشگاهی را به اشتراک گذارند.

تبادل اطلاعات و تجارب پیروز در زمینه سیستمهای هشدار دهنده و طرحهای پایش در زمینه استفاده صحیح از داروها، تجهیزات پزشکی و مواد آرایشی از دیکر مفاد این تفاهم نامه است.

در بخش غذا و تغذیه، طرفین در زمینه ابعاد تغذیه ای غذا، نظیر سوء تغذیه و تغذیه مفرط و ابعاد مربوط به غذاهای جدید، در حوزه های خصوصاً تحقیقات، سازماندهی و مدیریت خدمات تغذیه ای، آموزش فعالان عرصه مواد غذایی، تبادل اطلاعات و آموزش عموم مردم همکاری خواهند نمود.

همچنین در زمینه آموزش و علوم پزشکی طرفین با هدف توسعه همکاری در زمینه هایی همچون برگزاری دوره های کوتاه مدت، میان مدت و ضمن خدمت برای پرسنل حرفه ای و متخصصان پزشکی و پیراپزشکی بر اساس توافق طرفین و نیز تبادل اساتید دانشگاه، دانشجویان دکترای تخصصی (Ph.D) و پسا دکتری در تمام رشته های پزشکی و پیراپزشکی و اجرای فعالیت های بالقوه مربوط به خدمات سلامت در زمینه های مورد توافق، بر اساس قوانین و مقررات مربوطه کشور میزبان با هم همکاری خواهند کرد.

در بخش دیگری از این تفاهم نامه نیز طرفین توافق می کنند که تجارب پیروز خود را در زمینه پیشگیری و مدیریت یکپارچه بیماری های غیر واگیر نظیر دیابت و تالاسمی و کاهش عوامل خطر به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 995

به "تشریح جزئیات همکاری ایران و ایتالیا در حوزه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح جزئیات همکاری ایران و ایتالیا در حوزه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید