برپایی برنامه های بزرگداشت کیارستمی از تفلیس تا ایتالیا

به گزارش مجله سفرنامه دبی، سینمای ایران این روزها با بزرگداشت عباس کیارستمی و نمایش فیلم های ایرانی در رویدادهای مختلف جهانی حضور دارد.

برپایی برنامه های بزرگداشت کیارستمی از تفلیس تا ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

خبرنگار خبرنگاران در ادامه مروری دارد بر بعضی رویدادهای سینمایی که این روزها برپاست؛ هفدهمین جشنواره فیلم تفلیس که از 8 آذر شروع به کار نموده بود، امشب 14 آذر و با نمایش فیلم منو خونه ببر ساخته آقای عباس کیارستمی به عنوان فیلم اختتامیه به کار خود سرانجام خواند داد.

این جشنواره برنامه بزرگداشت عباس کیارستمی را با نمایش منو خونه ببر و 76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی (سیف الله صمدیان) برپا داشته و فیلم سینمایی لانتوری را با حضور رضا درمیشیان در بخش پانوراما جشنواره به نمایش گذاشته است.

یازده فیلم ایرانی در جشنواره سینمای آسیا پاسیفیک استرالیا

سومین جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک بریسبان که از دو سال پیش در کنار مراسم جایزه سالانه سینمای آسیا پاسیفیک برگزار می گردد، سال جاری از 3 تا 14 آذر ماه در حال برگزاری است و فیلم های منو خونه ببر (عباس کیارستمی) و 76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی (سیف الله صمدیان) را در بخش بزرگداشت عباس کیارستمی و فیلم های محمد (ص) (مجید مجیدی)، دختر (رضا میرکریمی)، نفس (نرگس آبیار)، سونیتا (رخساره قائم مقامی)، رویاهای دم صبح (مهرداد اسکویی)، اژدها وارد می گردد! (مانی حقیقی)، فروشنده (اصغر فرهادی)، رفتن (نوید محمودی) و مرز خیالی (علیرضا غنی) را در برنامه خود به نمایش گذاشته است.

بزرگداشت عباس کیارستمی در جشنواره مراکش

شانزدهمین جشنواره فیلم مراکش که از 12 تا 20 آذر ماه در حال برگزاری است برنامه بزرگداشت عباس کیارستمی را با حضور پسر این هنرمند فقید، احمد کیارستمی، برگزار کرد، در این برنامه دو فیلم منو خونه ببر و 76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی به نمایش درآمدند. فیلم سینمایی رفتن ساخته نوید محمودی نیز در بخش مسابقه جشنواره مراکش حضور دارد.

بزرگداشت عباس کیارستمی در اندونزی

یازدهمین جشنواره فیلم جوگجا-نتپک که از 8 تا 13 آذر ماه در کشور اندونزی برگزار گردید، برنامه بزرگداشت عباس کیارستمی را با نمایش دو فیلم منو خونه ببر و 76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی برگزار کرد. این جشنواره برنامه بزرگداشت مستقل های ایرانی را به مناسبت بیستمین سال فعالیت آن با نمایش سه فیلم لانتوری، احتمال باران اسیدی و جاودانگی برپا داشت. دو فیلم کوتاه بچه (علی عسگری) و اردوگاه پناهندگان (سعید نقویان) نیز در این رویداد به نمایش درآمدند.

مستند صمدیان در اروگوئه

دهمین جشنواره فیلم های مستند آتلانتیک که از 16 تا 20 آذر ماه در کشور اروگوئه برگزار می گردد، فیلم مستند 76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی را رد برنامه بزرگداشت خود برای سینماگر فقید ایرانی گنجانده است.

بزرگداشت عباس کیارستمی در موزه ملی سینما تورین

موزه ملی سینما ایتالیا در شهر تورین برنامه بزرگداشت عباس کیارستمی را با نمایش فیلم های منو خونه ببر و 76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی در روزهای 13 و 28 آذر برپا داشته است. موزه ملی سینما تورین از 27 شهریور تا 20 مهر ماه سال 1382 نیز یکی از بزرگترین برنامه های بزرگداشت این کارگردان سرشناس سینمای ایران را با نمایش فیلم، چاپ کتاب، برگزاری کارگاه آموزشی، شعر خوانی و نمایشگاه عکس برگزار نموده بود.

دو بزرگداشت عباس کیارستمی در دو شهر ایتالیا

همچنین برنامه بزرگداشت عباس کیارستمی با نمایش منو خونه ببر و 76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی در سینما اروپا شهر بولونیا در روز 11 آذر و نمایش 76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی در سینما کاربونه شهر مانتووا ایتالیا در روز 22 آذر برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 638

به "برپایی برنامه های بزرگداشت کیارستمی از تفلیس تا ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی برنامه های بزرگداشت کیارستمی از تفلیس تا ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید