بارسلونا - رئال مادرید، جنگ ستارگان در نیوکمپ، زیدان یا والورده، کدام یک پیروز میدان خواهند شد؟

به گزارش مجله سفرنامه دبی، تیم های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید اسپانیا امشب به مصاف هم می فرایند.

بارسلونا - رئال مادرید، جنگ ستارگان در نیوکمپ، زیدان یا والورده، کدام یک پیروز میدان خواهند شد؟

با تور اسپانیا از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید.

به گزارش ، تیم های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا در یکی از مهم ترین بازی های فوتبال باشگاهی امشب از ساعت 22 و 30 دقیقه به وقت تهران در استادیوم نیوکمپ به مصاف یکدیگر می فرایند. این ملاقات همیشه حساس و مهم بوده است و در چند سال گذشته از بالاترین سطح فوتبال دنیا برخوردار بوده است. مصاف 2 تیم به ال کلاسیکو معروف است و به دلایل مختلفی در دنیا و اسپانیا اهمیت زیادی دارد، جدال 2 تیم همیشه تقابل ستاره های بزرگ دنیا بوده است و علاوه بر آن هم از جنبه های مختلفی در اسپانیا حساس بوده، جدال فردا شب 2 تیم علاوه بر تمام این موارد با توجه به صندلی 2 تیم در جدول رده بندی هم مهم است.

یکی از دلایل اهمیت ال کلاسیکو در ستال های گذشته به مسائل سیاسی موجود در سرزمین ماتادور ها باز می گردد، علاوه بر آن هم رویارویی مسی و رونالدو و همچنین دیگر ستارگان فوتبال دنیا در این ملاقات به اعتبار آن یاری نموده است، نتایج فوق العاده هر 2 تیم در سال های گذشته هم از عوامل تاثیر گذار در اهمیت این باز بوده است.

مصاف بارسا و رئال شاید در یکی - 2 سال گذشته اهمیت قبل را نداشته باشد که بازهم برای آن می توان دلایل زیادی از جمله نبود ثبات در 2 تیم، به دست نیامدن جام های بزرگ و نبود رقابت برای قهرمانی در رویداد ها مختلف و جدایی ستارگان از جمله جدایی رونالدو از رئال مادرید در نظر گرفت با این حال تقابل سال جاری 2 تیم بسیار مهم است و می تواند حتی در قهرمانی برنده هم تاثیر گذار باشد. تیم های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید این روز ها در لالیگا 35 امتیازی هستند و تنها به دلیل تفاضل گل در رتبه های اول و دوم قرار گرفته اند. همین مسئله می تواند اهمیت این بازی را بیشتر کند.

آبی اناری پوشان و کهکشانی ها سال جاری حضور خوبی هم در بازار جابجایی داشته اند و بازیکنانی، چون گریژمان و هازارد را به خدمت گرفته اند. با این حال هر 2 تیم برای این بازی مهم و حساس غایب هایی دارند، هازارد، رودریگوئز، واسکوئز، مارسلو و آسنسیو غایبان رئال برای این باز هستند و دمبله هم تنها غایب آبی اناری پوشان است. جدال جذاب 2 تیم قرار بود زودتر برگزار گردد، اما بعضی مسائل این بازی را به تعویق انداخت و قرار است این بازی حساس فردا شب برگزار گردد.

آمار

  • تیم های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید در حالی برابر هم صف آرایی می نمایند که این ملاقاتشان 276 مین ملاقات 2 تیم و 247 مین تقابل رسمیشان خواهد بود، آبی اناری پوشان در این جدال بهتر از رقیبشان بوده اند و در مجموع ملاقات های رسمی و غیر رسمی تا به امروز 115 برد را ثبت نموده اند این در حالی است که در مجموع همین ملاقات ها رئال مادرید تنها 96 مرتبه بردنده بوده است.
  • آمار ملاقات های رسمی 2 تیم هم به سود آبی اناری ها است، کاتالان هم در مجموع 243 ملاقات قبل 96 بار برده اند این در حالی است که کهکشانی ها تنها در 95 بازی برنده بوده اند.
  • نخستین ملاقات 2 تیم در 13 می 1902 برگزار گردید که در آن ملاقات تیم فوتبال بارسونا پیروز شد با نتیجه 3 -1 برنده بازی باشند. جالب اینجاست که آخرین برد هم برای بارسلونا بوده است و آن ها در رقابت های فصل گذشته لالیگا توانستند در ال کلاسیکو 1 - 0 برنده باشند. جدال جذاب 2 تیم، اما بازی هایی با نتایج عجیب و غریب هم داشته است، پر گل ترین برد رئال به سال 1943 و به ملاقاتی در کوپا دل ری باز می گردد که در آن بازی سفید پوشان مادرید پیروز شدند با نتیجه 11 - 1 برنده بازی باشند. پر گل ترین برد بارسلونا هم در سال 1913 رقم خورد و آن ها با نتیجه 7 - 0 برابر رئالی ها برنده شدند. در مجموع، اما آمار بازی های پر گل به سود بارسلونا است، آبی اناری پوشان در مجموع 8 مرتبه برد پر گل داشته اند و رئالی ها تنها در 6 بازی با اختلاف زیاد برنده شدند.
  • آخرین ملاقات پر گل 2 تیم هم در سال 2010 رقم خورد، بارسایی ها در آن بازی با نتیجه 5 - 0 برنده شدند، البته ناگفته نماند که پس از آن هم 2 تیم مصاف های پر گلی داشتند، اما در هیچ کدامشان دیگر چنین اختلافی ثبت نشد.
  • بهترین گل زن تاریخ رقابت های ال کلاسیکو مسی آرژانتینی با 28 گل است.
  • سانچز مارتینز با 46 مرتبه حضور بیشترین بازی را در ال کلاسیکو انجام داده است، این بازیکن در رئال مادرید بازی می کرد.
  • ملاقات های 2 تتیم تنها در خاک اسپانیا برگزار نشده است و چند بازی این مصاف هم در کشور های مختلف از جمله ونزوئلا برگزار گردیده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 788

به "بارسلونا - رئال مادرید، جنگ ستارگان در نیوکمپ، زیدان یا والورده، کدام یک پیروز میدان خواهند شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارسلونا - رئال مادرید، جنگ ستارگان در نیوکمپ، زیدان یا والورده، کدام یک پیروز میدان خواهند شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید