بارش باران و کاهش دما در بعضی استانها

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مدیرکل بیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن پیش بینی بارش باران در بعضی استانها، گفت: دمای هوا در بعضی مناطق کشور بین 3 تا 7 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

بارش باران و کاهش دما در بعضی استانها

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیاییان در مصاحبه با ایسنا با اشاره به اینکه امروز (16 آبان) سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب کشور فعال است، اظهار کرد: طی فردا (17 آبان) گستره فعالیت این سامانه به مناطقی از غرب، جنوب غرب و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران کشیده می گردد و سبب بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در این مناطق خواهد شد.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر فردا (17 آبان) با نفوذ جریان های سرد به سواحل شمالی کشور، بارش در سواحل دریای خزر نیز شروع می گردد، توضیح داد: طی این روز بارش در مناطقی از کردستان، کرمانشاه و گیلان شدت دارد و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف رخ می دهد.

ضیاییان در ادامه با اشاره به اینکه طی روز یکشنبه (18 آبان) نیز بارش در مناطق ذکر شده ادامه دارد، گفت: طی این روز در مناطقی از گلستان و خراسان شمالی نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست همچنین در گیلان و غرب مازندران بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته مدیرکل بیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی فردا و پس فردا (17 و 18 آبان) در سواحل دریای خزر کاهش دما - حدود 3 تا 5 درجه سانتیگراد - رخ می دهد و دریا مواج است همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (18 و 19 آبان) در شمال شرق و شرق کشور نیز با وزش باد شدید و کاهش دما - حدود 5 تا 7 درجه سانتیگراد - روبرو خواهیم بود.

ضیاییان افزود: طی روز دوشنبه (19 آبان) بارش در نوار شمالی کاهش می یابد و تداوم فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور پیش بینی می گردد همچنین طی این روز در لرستان و جنوب ایلام بارش شدت بیشتری دارد.

وی توضیح داد: طی روز سه شنبه (20 آبان) گستره فعالیت این سامانه دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران را نیز فرا می گیرد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در انتها درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (17 آبان) نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (18 آبان) نیز نیمه ابری، گاهی ابری و افزایش باد همراه با بارش پراکنده با حداقل دمای 13 و حداکثر دمای 22 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1486

به "بارش باران و کاهش دما در بعضی استانها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران و کاهش دما در بعضی استانها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید