بازدید 100 توریست خارجی از پارک ملت بهشهر

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران: دبیر ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی شهرستان بهشهر گفت: از ابتدای آغاز مسافرت های نوروزی ، تا به امروز بیش از100 توریست خارجی کشورهای اروپایی از محوطه تاریخی پارک ملت بهشهر بازدید کردند.

بازدید 100 توریست خارجی از پارک ملت بهشهر

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران از بهشهر و به نقل از روابط عمومی ستاد خدمات سفر بهشهر، فاطمه ذبیح پور اظهار کرد: علاوه بر مسافران داخلی حدود 100 توریست از کشورهای آلمان، انگلیس، سوئد ، امارات، عراق و هندوستان در این پارک تاریخی حضور یافته و از جاذبه های تاریخی و طبیعی آن بازدید کردند.

وی بیان نمود: وجود استعداد های فراوان گردشگری و جاذبه های بکر طبیعی در این شهرستان سبب شده که بسیاری از ظرفیت های گردشگری بهشهر مانند پارک ملت ناشناخته و دست نخورده بماند و در این شرایط زمینه توسعه قابل توجهی برای این بخش همچنان باقی است.

دبیر ستاد هماهنگی سفر نوروزی شهرستان بهشهر اضافه کرد: بهره مندی مناسب از توانمندی های این شهرستان در زمینه گردشگری می تواند تأثیر مثبتی بر ارتقای شرایط درآمد، اشتغال و رفاه اجتماعی داشته باشد.

ذبیح پور گفت: صنعت گردشگری یک پدیده تحول برانگیز و پویا بوده که آداب و رسوم، فرهنگ، مراودات، ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و مالی را به هم نزدیک و شکوفا می نماید.

پارک ملت ، باغ مصفا و دلفریبی که امروزه محل شهرداری بهشهر است، همان باغشاه معروف به اشرف البلاد دوره صفوی است که به گفته سیاحان و جهانگردان پر از درختان سرو صد ساله و گلهای آراسته بوده است.

این بنا در حادثه حریقی از بین رفت و در زمان نادر شاه ساختمان دیگری در آن محل بنا کردند و این بنای جدید را چهلستون نامیدند که اغلب ساختمان و باغ قبلی را نیز به همین نام می شناسند.

این عمارت که هم اکنون در اختیار شهرداری بهشهر است بر اساس آنچه که جهانگردان و سیاحان در وصف آن نوشته اند تغییرات بسیاری نموده است، بر اثر گذشت زمان استخر بزرگ مقابل عمارت به فضای سبز تبدیل شده است.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 838

به "بازدید 100 توریست خارجی از پارک ملت بهشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید 100 توریست خارجی از پارک ملت بهشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید