باغ وحش مشهد برای اصلاحات تا خاتمه آذر ماه مهلت دارد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: آخرین مهلت انجام اصلاحات و برطرف سوء مدیریت در باغ وحش مشهد 30 آذر ماه است و پس از انتها این مهلت در صورت انجام نشدن اصلاحات این مجموعه تعطیل خواهد شد.

باغ وحش مشهد برای اصلاحات تا خاتمه آذر ماه مهلت دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، تورج همتی دوشنبه 11 آذر افزود: تعطیلی باغ وحش مشهد در صورت عدم اجرای دستورالعمل زیست محیطی در ابتدای زمستان سال جاری انجام می گردد.

وی ادامه داد: همچنان اجرای دستورالعمل ها و آیین نامه های زیست محیطی از جمله معرفی مدیر داخلی ذی صلاح در باغ وحش مشهد با مشکل رو به روست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: آخرین تذکرات برای برطرف سوء مدیریت ها به باغ وحش مشهد اعلام شده و بدون هیچ تردیدی اصلاح ساختار و وضع موجود در این مجموعه برای جلوگیری از تکرار اتفاقاتی که موجب تشویش اذهان عمومی می گردد به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

همتی افزود: به اندازه لازم و مورد احتیاج زمان برای اصلاح معضلات و مسائل باغ وحش مشهد به مدیران این مجموعه داده شده است و حتما باید یک مدیر داخلی متخصص راهنمایی این مجموعه را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: اگر بنا بود مسئله ای در این مجموعه حل گردد مسائل اخیر از اساس شکل نمی گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: سوء مدیریت را مشکل اصلی در باغ وحش مشهد می دانیم و اگرچه اقدامات خوب و قابل توجهی هم در این مجموعه اجرا شده است اما این به منزله حل شدن مسائل دیگر این مجموعه نیست.

خرداد ماه سال جاری هفت توله ببر تازه متولد شده در باغ وحش مشهد تلف شدند که دامپزشک باغ وحش علت مرگ آنها را عفونت تنفسی و علت مرگ یک توله دیگر را حمله شدید مادر بیان نمود.

کمیته حقیقت یاب مرگ هفت توله ببر نیز از 27 مرداد ماه سال جاری تشکیل شده است.

باغ وحش مشهد سال 1339 در محدوده خواجه ربیع تاسیس و با ایجاد شرکت باغ وحش وکیل آباد در سال 1356 در ورودی پارک جنگلی وکیل آباد مستقر شد.

این مکان به عنوان بزرگ ترین باغ وحش ایران دارای بیشترین گونه های جانوری است که از آن جمله می توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و جانداران دیگر اشاره نمود.

هم اکنون 107 گونه شامل 64 گونه بومی و 43 گونه غیربومی و 680 نمونه جانوری شامل 240 پستاندار، 393 پرنده و 47 خزنده و دوزیست در باغ وحش مشهد نگهداری می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 743

به "باغ وحش مشهد برای اصلاحات تا خاتمه آذر ماه مهلت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ وحش مشهد برای اصلاحات تا خاتمه آذر ماه مهلت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید