براشت گردو از باغات استان قزوین (طراحی ساختمان ویلایی)

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برداشت 9 هزار و 700 تن گردو از باغات استان اطلاع داد.

براشت گردو از باغات استان قزوین (طراحی ساختمان ویلایی)

جهت دریافت خدمات طراحی ساختمان ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محمد پیله فروش مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 9 هزار و 700 تن گردو از باغات استان برداشت شده است.

پیله فروش افزود: در حال حاضر سطح زیر کشت باغات گردوی این استان 5 هزارو 21 هکتار است که از این اندازه 4 هزاررو 851 هکتار بارور و 170 هکتار غیر بارور است.

وی میانگین عملکرد این محصول را 2 تن گردوی خشک در هکتار برآورد کرد.

به گفته پیله فروش مهم ترین منطقه ها فراوری گردو در استان ضیاآباد، الموت، البرز، فارسجین، بوئین زهرا و آوج می باشند.

وی افزود: بخش ضیاء آباد با سطح زیرکشت حدود 500 هکتار باغ گردو، یکی از قطب های متمرکز و ژنوتیب های برتر این محصول در کشور محسوب می گردد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اقدامات اجرا شده این مدیریت در راستای حمایت از باغداران گردو اشاره نمود و گفت: به منظور اصلاح باغات گردوی نامرغوب؛ در سال زراعی جاری ضمن آموزش باغداران با روش های نوین پیوند، بیش از 10 هزار اصله درخت به روش سرشاخه کاری با یاری پیمانکاران مجرب و استفاده از ارقام تجاری نو و مقاوم به سرمای بهاره پیوند زده شد.

پیله فروش بر ضرورت اهمیت بیمه محصولات باغی تاکید نمود و از باغداران استان خواست: به منظور جلوگیری از ضرر و زیان و خسارات ایجاد شده به وسیله عوامل قهری نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام نمایند.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2324

به "براشت گردو از باغات استان قزوین (طراحی ساختمان ویلایی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "براشت گردو از باغات استان قزوین (طراحی ساختمان ویلایی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید