برکه های قشم ساماندهی می شوند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران، به نقل از منطقه آزاد قشم، عبدالرضا دشتی زاده بیان داشت: بسیاری از آب انبارهای کهن قشم به حال خود رها شده و در خطر تخریب قرار گرفته اند. بعضی از این برکه ها واقع در روستاهای تمگز، ریگو و باسعید و بازسازی شده و مرمت سایر این سازه ها نیز در دستور کار میراث فرهنگی واقع شده است.

برکه های قشم ساماندهی می شوند

دشتی زاده اظهار کرد: در ساماندهی این برکه ها از جامعه محلی استفاده می گردد تا هم چرخ اقتصاد روستایی به حرکت درآید و هم احساس تعهد و مسئولیت مردم نسبت به حفظ آثار تاریخی افزایش یابد. برکه ها و سایر سازه های آبی در طول تاریخ نقش پررنگی در زندگی روزانه مردم جزیره داشته اند و هم اکنون نیز ارزش خود را از دست نداده اند.

دشتی زاده ادامه داد: حتی پس از لوله کشی آب در روستاها می توان از این برکه ها برای رونق کشاورزی و گردشگری جزیره استفاده کرد. ایجاد فضای سبز، استراحتگاه و... در اطراف برکه ها یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام است، تا محل تفرج و استراحت برای گردشگران به وجود آید. لایروبی اساسی آب انبارها، مرمت قسمتهای فرسوده، پاکسازی حوضچه ورودی آب انبار از دیگر اقدامات این اداره برای احیای برکه هاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 953

به "برکه های قشم ساماندهی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برکه های قشم ساماندهی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید