برگزاری جشنواره عشایری در آذربایجان غربی به رونق گردشگری یاری می نماید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: برگزاری جشنواره های عشایری در استان به رونق گردشگری و توسعه آن یاری می نماید.

برگزاری جشنواره عشایری در آذربایجان غربی به رونق گردشگری یاری می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری، یکم تیر ماه 99 با اعلام این مطلب اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی ضمن معرفی زندگی عشایری، نقش زیادی در درآمدزایی آن ها دارد.

او عنوان نمود: در واقع این جشنواره ها فرصتی برای عشایر فراهم می نماید تا محصولات تولیدی خود اعم از صنایع دستی و تولیدات دامی را به فروش برسانند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: در سال های گذشته با برگزاری جشنواره ملی گردشگری و در نظر دریافت چندین غرفه برای معرفی زندگی عشایری، سعی شد تا حدودی این نوع سبک زندگی به گردشگران شناسانده گردد، اما برنامه ریزی این اداره کل، برگزاری جشنواره های عشایری در سطح ملی و بین المللی در آینده است.

او گفت: حفظ هویت و آداب و رسوم عشایر از اهمیت بالایی برخوردار است. با در نظر دریافت تسهیلات باید از آن ها حمایت کرد، چراکه با توجه به گسترش روزافزون زندگی شهری امکان از بین رفتن این نوع سبک زندگی در استان نیز وجود دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1266

به "برگزاری جشنواره عشایری در آذربایجان غربی به رونق گردشگری یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره عشایری در آذربایجان غربی به رونق گردشگری یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید