تابلوی کشف شده پس از 70 سال حراج می گردد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، یکی از آثار مهم ال اس لوری ـ نقاش مشهور بریتانیایی ـ که تا به امروز هیچگاه به نمایش عموم گذاشته نشده بود، پس از 70 سال در حراجی کریستیز به فروش گذاشته می گردد.

تابلوی کشف شده پس از 70 سال حراج می گردد

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از گاردین نوشت: این تابلو نقاشی که سال ها بر دیوار خانه محققی به نام لئونارد دی همیلتون نصب شده بود، کارخانه، شهر پندلربری نام دارد و به نظر می رسد گل سرسبد رویداد حراج آثار هنری مدرن بریتانیایی کریستیز باشد که در بیست و یکم ژانویه برگزار می گردد.

  • مجله زندگینامه هنرمندان نقاش
  • مجله زندگینامه درگذشتگان نقاش

مدیر بخش آثار هنر مدرن بریتانیایی حراجی کریستیز بیان نمود: این اثر یک تابلو نقاشی دوست داشتنی و یک ترکیب بی نظیر است. در این تابلو تمامی عناصری که از لوری انتظار می رود پیدا می گردد ... در این نقاشی تعداد بسیاری از افراد که کارهای متفاوتی انجام می دهند، چندین خانه و کارخانه که در پس زمینه نقاشی شده اند را می توان دید. این تابلو نقاشی یک اثر تمام عیار از لوری است.

تصویر نخستین کارخانه نساجی مجهز به نیروی برق بریتانیا که در سال 1905 افتتاح شد و در سال 1984 تخریب شد، موضوع اصلی این نقاشی است که به نحوی می توان گفت به تازگی کشف شده است.

گران ترین اثری که تا به امروز از لوری در حراجی ها به فروش رفته دو تابلو نقاشی مسابقه فوتبال و سیرک پیکدیلی بوده است که هر کدام به قیمت 5.6 میلیون پوند به فروش رفته اند.

برای تابلو نقاشی کارخانه، شهر پندلربری ارزش تقریبی 700 هزار الی یک میلیون پوند مشخص شده است.

لارنس استفن لوری که در سال 1976 در سن 88 سالگی درگذشت بیشتر برای به تصویر کشیدن زندگی طبقه کارگر مشهور بود. وی متولد شهر منچستر و نقاش سلطنتی در مراسم تاجگذاری ملکه در سال 1953 بود. در سال 1976 تصویر یکی از آثار او روی تمبرهای انگلیس نقش بست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 813

به "تابلوی کشف شده پس از 70 سال حراج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابلوی کشف شده پس از 70 سال حراج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید