تعداد رقیبان اسکار بین المللی از مرز 25 گذشت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، هلند که با سه جایزه و هفت نامزدی از پرافتخارترین کشورها در بخش اسکار بهترین فیلم بین المللی است، گزینه خود را برای اسکار 2020 معرفی کرد.

تعداد رقیبان اسکار بین المللی از مرز 25 گذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ددلاین، در فاصله کمتر از یک ماه تا خاتمه مهلت معرفی فیلم های برگزیده بین المللی به آموزشگاه اسکار، هلند و فنلاند هم همزمان با برزیل، کلمبیا، دومینیکن، مقدونیه شمالی، رومانی، سوئد و دو کشور آفریقایی مراکش و تونس از نمایندگان خود رونمایی کردند. این جایزه تا سال گذشته بهترین فیلم خارجی زبان بود و از سال جاری با نام تازه اسکار بهترین فیلم بین المللی اهدا می گردد.

هلند که آخرین بار سال 2003 در دوره 76 اسکار با خواهران دوقلو نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بین المللی بود، سال جاری با تریلر روانشناسانه غریزه پا به این رقابت می گذارد. کریس فن هوتن با سابقه بازی در بازی تاج و تخت و مروان کنزاری از علاءالدین در نخستین تجربه کارگردانی هالینا راین ایفای نقش نموده اند. غریزه در نخستین نمایش جهانی در جشنواره لوکارنو برنده جایزه شد و تا چند روز دیگر در جشنواره تورنتو روی پرده می رود.

قلب جوان احمق به کارگردانی سلما ویهونن نماینده فنلاند در بخش بهترین فیلم بین المللی اسکار 2020 است. فیلم تجربه تازه ویهونن با کرسیکا ساری فیلمنامه نویس است که سال 2014 با فیلم کوتاه باید مراقب همه چیز باشم؟ نامزد دریافت جایزه اسکار شده بودند. قلب جوان احمق سال گذشته در جشنواره تورنتو رونمایی شد و محصول مشترک فنلاند، سوئد و هلند است.

برزیل با زندگی نامرئی ایوریدیسی گوسمائو به کارگردانی کریم عینوز در اسکار سال جاری حضور دارد؛ کشوری که آخرین بار با ایستگاه مرکزی در جمع نامزدها حضور داشت. تریلر Monos به کارگردانی آلخاندرو لاندس نماینده کلمبیا در اسکار و البته جوایز گویا خواهد بود و جمهوری دومینیکن با آپاراتچی به کارگردانی خوزه ماریا گابرال بخت خود را در جوایز اسکار می آزماید.

آدم به کارگردانی مریم توزانی از مراکش، مقدونیه شمالی با مستند سرزمین عسل، رومانی با کمدی سوت زن ها به کارگردانی کورنلیو پورومبویو، سوئد با و سپس ما رقصیدیم ساخته لوان آکین و پسر عزیز ساخته محمد بن عطیه از تونس دیگر فیلم ها و کشورهای حاضر در رقابت اسکار 2020 هستند. نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار یکشنبه 9 فوریه برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 518

به "تعداد رقیبان اسکار بین المللی از مرز 25 گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد رقیبان اسکار بین المللی از مرز 25 گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید