تعویق اردوی تیم ملی هندبال امید تا بعد از جام باشگاه های آسیا

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مرحله دوم اردوهای تیم ملی هندبال امید که قرار بود بعد از ماه رمضان انجام گردد تا تیر به تعویق افتاد.

تعویق اردوی تیم ملی هندبال امید تا بعد از جام باشگاه های آسیا

به گزارش خبرنگاران، مرحله نخست اردوی تیم ملی هندبال امید با حضور بازیکنان زیر 23 سال فروردین ماه در سالن فدراسیون انجام شد. قرار بود مرحله دوم این اردوها با حضور بازیکنان بالای 23 سال (بزرگسالان) بعد از ماه رمضان انجام گردد اما این اردو تا تیر به تعویق افتاد.

علت تعویق این اردو به گفته مربی تیم ملی انجام اردوها و تمرینات دو تیم مس کرمان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون است که خود را برای مسابقات جام باشگاه های آسیا آماده می نمایند و تقریبا بیشتر بازیکنان تیم ملی را در اختیار دارند. مسابقات جام باشگاه های آسیا از 22 تا 31 خرداد به میزبانی جده عربستان انجام می گردد.

تیم ملی هندبال امید با هدف پشتوانه سازی برای تیم ملی بزرگسالان تشکیل شد و قرار است مکمل تیم ملی بزرگسالان باشد. با این وجود در حالی که زمان زیادی تا مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان باقی نمانده این اردوها به تعویق افتاده است.

با این شرایط که قرار است اردوی این تیم تا انتها مسابقات جام باشگاه های آسیا به تعویق بیفتد یعنی اردوهای تیم ملی هندبال در خوش بینانه ترین حالت از اول تیر آغاز خواهد شد که تنها 6 یا 7 ماه تا آغاز مسابقات قهرمانی آسیا بیشتر زمان باقی نمی ماند.

مسابقات قهرمانی آسیا بزرگسالان قرار است دی ماه به میزبانی ایران انجام گردد. البته هنوز هیچ اردویی تشکیل نشده و سرمربی تیم ملی هم انتخاب نشده است.

شهداد مرتجی مربی تیم ملی هندبال امید در مورد آغاز مرحله دوم اردوهای این تیم به خبرنگاران گفت: با مسئولان فدراسیون در اینباره صحبت داشتیم و با توجه به اینکه بیشتر بازیکنان این تیم در باشگاه مس کرمان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون هستند و قرار است به جام باشگاه های آسیا بفرایند قرار شد اردوها بعد از انتها این مسابقات آغاز گردد. در این شرایط اگر می خواستیم اردو بگذاریم نفرات دلخواه را در اختیار نداشتیم. قرار شد بعد از بازگشت این دو تیم اردوهای تیم ملی را برگزار کنیم.

مربی تیم ملی هندبال امید زمان آغاز اردوهای تیم ملی را اوایل تیر گفت و گفت: تا آخر خرداد اردویی نیست و بازیکنان در اختیار این دو باشگاه هستند. همه باید یاری کنیم تا این دو باشگاه با قدرت هر چه بیشتر راهی مسابقات شوند و بهترین نتیجه را کسب نمایند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این شرایط زمان کافی برای آمادگی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا وجود دارد؟ گفت: وقت خیلی کمی تا آغاز مسابقات برای آغاز اردوهای ملی داریم اما چاره دیگری هم نیست. جام باشگاه های آسیا قرار بود سال گذشته انجام گردد که متاسفانه به خاطر کرونا به تعویق افتاد.

مرتجی در انتها گفت: در هر صورت امیدواریم تا این تیم ها به مسابقات می فرایند و بر می گردند تکلیف سرمربی تیم ملی هم تعیین گردد و یکی از گزینه های احتمالی فدراسیون به نتیجه برسد تا با برگشت بازیکنان، اردوها به صورت مرتب با حضور سرمربی و با یک برنامه ریزی صحیح از سوی فدراسیون انجام گردد و زمان های از دست رفته جبران گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1849

به "تعویق اردوی تیم ملی هندبال امید تا بعد از جام باشگاه های آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویق اردوی تیم ملی هندبال امید تا بعد از جام باشگاه های آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید