خبرنگاران انتخابات، جشنی ملی که همه به آن دعوتیم

به گزارش مجله سفرنامه دبی، کرمان - خبرنگاران - حضور پرشور در انتخابات 1400 کشورمان به منزله جشنی ملی و فراگیر برای تک تک ما ایرانیان است که برای مشخص سرنوشت چهارسال آینده ، همه واجدان شرایط به آن دعوت هستیم .

خبرنگاران انتخابات، جشنی ملی که همه به آن دعوتیم

به گزارش خبرنگاران، فرش هایی که از روی دیوار خانه ها به کوچه ها و خیابان ها سرک می کشند، آب هایی که از زیر درهای منازل به سوی کوچه ها روانند، ماهی هایی که در آکواریوم های پیاده روی خیابان ها نگاهشان به عابران است تا دلی ببرند و خاطرخواهی پیدا کنند و در تنگ های بلورین، سفره های هفت سین را زینت دهند و چند صباحی میهمان خانه ها باشند، زمینی که جامه سبز به تن می کند و درختانی که با جوانه ها و شکوفه ها خود را می آرایند تا سوژه عکاسان باشند، همه و همه نوید بهار و نوروز را می دهند.

نوروز که جشن آغاز سال نوی ایرانیان و یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران باستان است ، ارمغان دگرگونی و تغییر حال زمین را می دهد.

در کنار مقدمات ضیافت بهار اما، می توانیم تکاپویی برای یک جشن ملی دیگر را نیز ببینیم، جشنی که سه ماه دیگر با حضور پر شور و با انتخاب مردم رقم می خورد و برگی دیگر از حماسه آفرینی ایرانیان به تاریخ جمهوری اسلامی ایران اضافه می شود.

انتخابات 1400ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی فرصتی برای نشان دادن اقتدار، عظمت، صلابت، دموکراسی و مردم سالاری دینی است، تا مردم با برگزیدن فردی شایسته زمام امور شهر و کشور را به دستش بسپارند.

در 42 سال اخیر حدود 40 انتخابات در کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، که در تمام آنها شاهد حضور خوب مردم و انتخاب گروهها و جریانات خاص از طیف ها و جناح های سیاسی مختلف بوده ایم.

از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سپردن مسئولیت به مردم است لذا از دستاوردهای مهم انقلاب تشکیل شوراهای اسلامی است که یکی از مظاهر دموکراسی و حاکمیت مردم بشمار می رود.

مریم بانوی 30 ساله شهربابکی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، گفت: حتما در انتخابات شرکت می کنم، زیرا رای دادن یک وظیفه شرعی و قانونی برای من محسوب می شود.

وی با بیان اینکه از هم اکنون باید همه افراد واجدالشرایط رای دادن، آگاهی خود را برای انتخاب اصلح بالا ببرند، اضافه نمود: اینکه در ایران مردم و با انتخاب خود سرنوشتشان را معین می کنند از نعمات و برکات انقلاب مقدس جمهوری اسلامی است.

این بانوی شهربابکی ادامه داد: مسائل اقتصادی و معیشتی موجود نمی تواند مانع رفتن من به پای صندوق های رای شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه رسانه های خارجی از هر موقعیتی برای انتشار اخبار کذب از کشورمان سوء استفاده می کند، من به سهم خودم رای می دهم تا این فرصت را برای آنان ایجاد نکنم.

99 نفر، برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهرستان شهربابک ثبت نام کردند

فرماندار شهربابک گفت: با انتها یافتن مهلت نام نویسی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی، 99نفر ثبت نام خود را برای حضور در رقابت انتخابات 28 خرداد 1400 نهایی کردند.

قاسم شمسی با بیان اینکه شهرستان شهربابک پنج شهر دارد، اضافه نمود: از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی 80 نفر به صورت حضوری و 13 نفر از طریق دفاتر پیشخوان، 2 نفر از راه اپلیکیشن موبایلی و پنج نفر از طریق نسخه دسکتاپ ثبت نام کردند.

وی شرح داد: شهر شهربابک با 48 نفر بیشترین تعداد داوطلبان را در شهرستان به خود اختصاص داد و پس از آن در دهج 16 نفر، در خورسند 13 نفر، در خاتون آباد 12 نفر و در جوزم 10 نفر ثبت نام کردند.

شمسی گفت: پس از بررسی سوابق توسط مراجع چهارگانه، هیأت های اجرایی تا 21 فروردین مهلت دارند به صلاحیت داوطلبان رسیدگی و پس از آن صورت جلسات را برای اعلام نظر به هیأت نظارت شهرستان ارسال کنند و در نهایت هشتم اردیبهشت ماه نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان به ایشان اعلام خواهد شد.

شهربابک در 240 کیلومتری غرب کرمان واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1764

به "خبرنگاران انتخابات، جشنی ملی که همه به آن دعوتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتخابات، جشنی ملی که همه به آن دعوتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید