خراسان شمالی پایلوت اجرای طرح ملی مهارت آموزی ویژه دانشگاه فرهنگیان می گردد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت:خراسان شمالی را به عنوان پایلوت اجرای طرح ملی مهارت آموزی ویژه دانشگاه فرهنگیان معرفی می کنیم تا از این طریق سهم مهارت را به 50 درصد ارتقا دهیم.

خراسان شمالی پایلوت اجرای طرح ملی مهارت آموزی ویژه دانشگاه فرهنگیان می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

علی اوسط هاشمی، یکم آبان ماه، در جلسه شورای مهارت خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار گردید، اضافه نمود: دانشجویان و معلمان قبل از فارغ التحصیلی باید مهارت های لازم را کسب نمایند تا وقتی عنوان معلمی به آنان اطلاق می گردد با این عنوان سر کار حضور یابند.

وی گفت: رشته اصلی در آموزش و پرورش دیگر رشته های تجربی و ریاضی نخواهد بود بلکه مهارت است مهارتی که با استعداد و پتاسیل هر شخصی تناسب داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه جامعه را باید به سمت مهارت آموزی سوق داد، توضیح داد: تا به امروز همه به دنبال کسب علم و دانش بودند و از فرا دریافت مهارت آموزی غافل شدند و اکنون عصر مهارت است تا بتوان از شرایط سخت بیرون رفت.

هاشمی اضافه نمود: تدریس چند واحد درسی مهارتی در دانشگاه های خراسان شمالی، ایجاد شهرک مهارت و 80 روستا تحت پوشش مهارت قرار دریافت از جمله پیشنهاداتی است که در این استان به عنوان پایلوت کشوری می توان اجرا کرد.

برنامه راهبردی مهارت تدوین گردد

محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، نیز در ادامه، گفت:برنامه راهبردی مهارت در استان با موضوع تمام دستگاه های اجرایی تدوین گردد.

وی اضافه نمود: پیش نویس برنامه راهبردی مهارت تا 20 روز آینده به صورت عاقلانه و کاملا بومی نگاشته گردد و تمام داشته های استان در اجرای برنامه راهبردی مهارت به کار گرفته گردد.

شجاعی با اشاره به اهمیت حوزه مهارت آموزی گفت: نباید از حوزه مهم مهارت آموزی غفلت کرد زیرا در صورت غفلت، آًثار منفی آن را در تمامی حوزه ها مشاهده می کنیم.

شجاعی با اشاره به اینکه پیشران اقتصاد استان کشاورزی و گردشگری است، توضیح داد: آموزش مهارت ها نیز باید بر پایه همین پیشران پایه گذاری گردد لذا در یک برنامه زمان بندی معین، بحث مهارت آموزی باید در استان اجبار گردد و در این جهت از سازمان فنی و حرفه ای یاری می طلبیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1459

به "خراسان شمالی پایلوت اجرای طرح ملی مهارت آموزی ویژه دانشگاه فرهنگیان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان شمالی پایلوت اجرای طرح ملی مهارت آموزی ویژه دانشگاه فرهنگیان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید