دفاعیات ایران خودرو ناامید کننده بود

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران/اصفهان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رانت دولتی که ایران خودرو دریافت می کند، سبب شده که هیچ گونه تغییری در کیفیت و خدمات پس از فروش این شرکت داده نشود.

دفاعیات ایران خودرو ناامید کننده بود

اصغر سلیمی در گفت وگو با خبرنگاران درباره بی کیفیت بودن خودروهای داخلی و مسائل ایمنی این خودروها، اظهار کرد: تا زمانی که دولت شریک اصلی شرکت خودروسازی ایران خودرو است، به هر ترتیبی سعی می کند این شرکت را حفظ کند. در حالی که مجلس دهم مصوبه ای داشت مبنی بر اینکه شرکت های ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واگذار شوند، اما در دولت قبل و دولت فعلی این مصوبه اجرا نشد.

وی افزود: رانت دولتی که ایران خودرو دریافت می کند، سبب شده که هیچ گونه تغییری در کیفیت و خدمات پس از فروش این شرکت داده نشود که در حادثه اخیر این موضوع به خوبی اثبات شد. خودروهای زیادی در جاده بهبهان به یکدیگر برخورد کردند، اما ایربک هیچ یک از این خودروها عمل نکرده بود و بیانیه و دفاع شرکت ایران خودرو در این رابطه غیرکارشناسی و نا امید کننده بود.

کننده مردم سمیرم در مجلس گفت: با توجه به اینکه دولت شریک اصلی ایران خودرو و سایپا است، اقدام مؤثری در این باره انجام نمی دهد و مجلس باید از وزیر صنعت و معدن سؤال کند تا دلایل خود را بیان کنند و در صورتی که پاسخ وزیر قانع کننده نبود، مجلس باید طبق قانون از اختیارات خود استفاده کند.

سلیمی با بیان اینکه ایربک برای نجات جان راننده و سرنشینان در خودرو تعبیه می شود، شرح داد: دفاعیات ایران خودرو از باز نشدن ایربک ها خجالت آور بود. شرکت استدلال می کرد که چون برخوردها از پشت بوده ایربک ها عمل نکرده که این استدلال به کل اشتباه است و همان طور که در تصاویر دیدیم، عقب و جلوی خودروها آسیب جدی دیده بود و دفاعیات این شرکت تنها بهانه آوردن و توجیه اشتباه بود.

وی افزود: اگر شرایط خودروسازی به همین شکل جلو رود، به هیچ جایی نمی رسیم. در جهان هر شرکت خودروسازی چند برند تولید می کند، اما در ایران به این شکل نیست و تنها حجم تولید را بالا می بریم که این عمل تا زمانی که خودروها کیفیت نداشته باشند و امنیت جانی مردم را تأمین نکنند، هیچ سودی برای کشور ندارد. اگر استدلال می کنند که دو شرکت خودروسازی ایرانی ضرردِه هستند، چرا آنان را به بخش خصوصی واگذار نمی کنند و فقط امکانات و پول به این دو شرکت خودروسازی اختصاص می دهند. تا زمانی که ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واگذار نشوند، مسائل فعلی پابرجا می ماند.

کننده مردم سمیرم در مجلس، گفت: گزینه های مردم برای انتخاب خودرو اندک است و با این شرایط خودروسازی ایران به موفقیت نمی رسد. خودروهای داخلی در حالی که بی کیفیت هستند قیمت بالایی هم دارند و این با منطق سازگاری ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2178

به "دفاعیات ایران خودرو ناامید کننده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاعیات ایران خودرو ناامید کننده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید