دولت آمریکا یک بازرگان ایرانی و بانکی در مالزی را تحریم کرد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران: دولت آمریکا یک بازرگان ایرانی و بانکی در مالزی را به اتهام فعالیت در زمینه انتقال و فروش نفت ایران در فهرست تحریم های خود قرار داد.

دولت آمریکا یک بازرگان ایرانی و بانکی در مالزی را تحریم کرد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، وزارت خزانه داری آمریکا یک بازرگان ایرانی و بانکی در مالزی را به اتهام فعالیت در زمینه فروش نفت ایران در فهرست تحریم های خود قرار داد.

بر اساس بیانیه وزرات خزانه داری آمریکا یک بازرگان ایرانی به نام بابک زنجانی از طرف دولت ایران، شبکه ای را برای انتقال نفت ایران و پول حاصل از فروش آن تشکیل داده است.

یک شرکت مستقر در سوئیس و بانک نخست سرمایه گذاری اسلامی مالزی با این شبکه همکاری داشته اند که به عنوان بازوی دولت ایران و شرکت ملی نفت ایران معرفی شده است.

بر اساس بیانیه ادعایی وزارت خزانه داری آمریکا این بازرگان ایرانی به عنوان رئیس گروه سورینت، در زمینه تامین اقتصادی و مدیریت فروش نفت ایران و انجام امور مربوطه برای شرکت نفتیران مستقر در سوئیس و شرکت ملی نفت ایران فعالیت دارد. وی به وسیله واحدهای وابسته به خود در دبی و مالزی اقدام به تسهیل مبادلات نفتی ایران می نموده است.

این در حالی است که این بازرگان ایرانی هرگونه همکاری خود با ایران برای فروش نفت این کشور را رد نموده است. وی در ماه دسامبر 2012 نیز در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا نهاده شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 449

به "دولت آمریکا یک بازرگان ایرانی و بانکی در مالزی را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آمریکا یک بازرگان ایرانی و بانکی در مالزی را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید