تور ارمنستان: روابط میان آذربایجان و ارمنستان با مشخص مرزها عادی می گردد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، براساس گزارش خبرگزاری ترند، جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت که روابط بین باکو و ایروان پس از مشخص مرز بین دو کشور عادی خواهد شد.

تور ارمنستان: روابط میان آذربایجان و ارمنستان با مشخص مرزها عادی می گردد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

بایراموف در سخنرانی خود در هشتمین مجمع دنیای باکو گفت: با معین مرزها، روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان عادی می گردد و نه فقط جمهوری آذربایجان و ارمنستان، بلکه همه کشورهای منطقه از این مسئله نفع خواهند برد.

وی بعلاوه اضافه کرد: نتایج جنگ 44 روزه قره باغ که با آزادسازی اراضی جمهوری آذربایجان از اشغال ارمنستان به خاتمه رسید، افق های جدیدی را برای توسعه همکاری های منطقه ای باز کرد.

روابط بین این جمهوری های شوروی سابق از سال 1991، درست زمانی که ارتش ارمنستان ناگورنو-قره باغ، سرزمینی که در سطح بین المللی به عنوان بخشی از آذربایجان به رسمیت شناخته شده است و هفت منطقه مجاور را اشغال کرد، پرتنش بوده است.

درگیری های جدیدی در 27 سپتامبر رخ داد که ارتش ارمنستان به غیرنظامیان و نیروهای آذربایجانی حمله کرد و چندین توافقنامه آتش بس بشردوستانه را نقض کرد.

جمهوری آذربایجان طی این درگیری 44 روزه چندین شهر و حدود 300 آبادی و روستا را که تقریبا 30 سال در تصرف ارمنستان بود، آزاد کرد.

مجمع باکو با حضور نمایندگان بلندپایه بیش از 40 کشور دنیا، روسای سابق دولت ها، نمایندگان سازمان های بین المللی و غیردولتی و بعلاوه مهمانان دیگر برگزار می گردد و در خصوص موضوعات مهم دنیای بحث و گفت وگو می نمایند.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2034

به "تور ارمنستان: روابط میان آذربایجان و ارمنستان با مشخص مرزها عادی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: روابط میان آذربایجان و ارمنستان با مشخص مرزها عادی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید