تور ارمنستان ارزان: ایروان خواهان خودداری باکو از اقدامات جنگ طلبانه شد

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرگزاری خبرنگاران- وزارت امور خارجه ارمنستان بیان کرد ارمنستان از جمهوری آذربایجان می خواهد تا در برابر کوشش های مربوط به تحکیم ثبات و امنیت منطقه مانع تراشی نکند.

تور ارمنستان ارزان: ایروان خواهان خودداری باکو از اقدامات جنگ طلبانه شد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران؛ وزارت امور خارجه ارمنستان طی اطلاعیه ای با اشاره به این مطلب اضافه نمود: ارمنستان از جمهوری آذربایجان می خواهد تا در برابر کوشش های مربوط به تحکیم ثبات و امنیت منطقه مانع تراشی نکند.

وزارت امور خارجه ارمنستان با تاکید بر این که اقدامات نظامی نیرو های جمهوری آذربایجان در امتداد مرز این کشور با ارمنستان به پدیده ای هر روزه تبدیل شده است، اضافه نمود: در پی یکی از این تحرکات نظامی در روز 10 دسامیر یک سرباز ارمنی کشته شد و هشت نفر زخمی شدند.

وزارت امور خارجه ارمنستان با اشاره به این اقدامات تحریک آمیز نیرو های جمهوری آذربایجان با هدف بی ثبات کردن اوضاع منطقه صورت می گیرد توضیح داد: ادعا های واهی مقامات جمهوری آذربایجان مربوط به کریدور زنگه زور که مغایر توافق صلح قره باغ در سال گذشته میلادی است، از این امر حکایت می نماید.

وزارت امور خارجه با اشاره به این که جمهوری آذربایجان تا به امروز به پیشنهاد ارمنستان مبنی بر عقب نشینی قرینه وار نیرو های ارمنستان و جمهوری آذربایحان پاسخ نداده است گفت:

ارمنستان از روسیه، سازمان پیمان امنیت جمعی، شورای امنیت سازمان ملل متحد ، روسای گروه مینسک و جامعه جهانی می خواهد تا به این موضوع توجه نمایند که دولت جمهوری آذربایجان با اظهارت جنگ طلبانه به تهدید علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان ادامه می دهد و با نقض مهمترین اصول سازمان ملل ، امنیت منطقه را به خطر می اندازد.

وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام نموده که عقب نشینی قرینه وار نیرو های جمهوری آذربایجان و ارمنستان از مواضع کنونی و اعمال ساز و کار نظارت بین المللی در امتداد مرز های آن ها از جمله اقداماتی است که می تواند باعث کاهش تنش های میان نیرو های ارمنستان و جمهوری آذربایجان گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2087

به "تور ارمنستان ارزان: ایروان خواهان خودداری باکو از اقدامات جنگ طلبانه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: ایروان خواهان خودداری باکو از اقدامات جنگ طلبانه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید