زمان برای یونان رو به خاتمه است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، خبرنگاران: معاون کمیسیون اروپایی مسئله یونان را یکی از موضوعات کلیدی این کمیسیون ارزیابی نموده و زمان برای یونان را رو به انتها دانسته و تاکید نمود که ما روی سناریوی بقای آتن در منطقه یورو کار می کنیم.

زمان برای یونان رو به خاتمه است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، والدیس دومبروسکیس معاون کمیسیون اروپا در تبادل نظری مفصلی با روزنامه تاگس اشپیگل آلمان گفت: مسئله یونان قطعا یکی از موضوعات کلیدی فعلی ماست.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر درباره روند تبادل نظرهای بین آتن با تروئیکای اروپایی گفت: این یک حقیقت است که تبادل نظرها تا به حال بسیار آرام پیش رفته است. گروه یورو در 20 فوریه مقرر کردند که تا خاتمه آوریل به یک توافق درباره یک لیست اصلاحی برای یونان دست پیدا نمایند. با وجود اینکه هفته گذشته اراده یونان در این راستا مشهود بود اما در سطح فنی همچنان کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

این مقام اروپایی اضافه نمود: مقامات یونانی باید حالا سریعا وارد عمل شده تا این کشور را دوباره در راستا درست قرار دهند. بنابراین نشست روز آدینه گروه یورو یک پیام کاملا مهم داشت و آن این بود که کار اصلاحات باید سرعت پیدا نموده و بدون یک پیشرفت قابل توجه در این راستا هیچ پولی از برنامه های کمکی به یونان تحویل نمی گردد.

این سیاستمدار اروپایی همچنین وضعیت نقدینگی در یونان را وخیم توصیف نموده و گفت: هر روزی که بدون یک پیشرفت قابل توجه در این راستا می گذرد یک روز تلف شده است.

دومبروسکیس، در بخش دیگری از این تبادل نظر در پاسخ به این پرسش که آیا اتحادیه اروپا می خواهد یونان را به هر قیمتی در منطقه یورو نگه دارد گفت: من به شما اطمینان می دهم که کمیسیون تبادل نظرها را به صورت مشترک با دیگر انستیتوها (بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول) و همچنین با مقامات یونان با تعهد کامل دنبال می نماید. یک یوروی پایدار و سالم پس برای ما بسیار مهم است. بله ما بر اساس این سناریو کار می کنیم که یونان در منطقه یوروباقی بماند.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر با تاکید بر اینکه زمان برای یونان رو به خاتمه است همچنین گفت: من فکر می کنم که دولت سابق یونان و مردم این کشور برای آنچه که تا به حال بدست آورده اند بیشترین اقدامات در راستای سازگاری با اروپا را ارائه داده اند؛ بنابراین این مهم است که نگذاریم این کوشش ها هدر برود بلکه باید پایه و اساسی برای پیشرفت های بعدی ساخته گردد.

دومبروسکیس همچنین در این باره که یونان کدام اقدامات اصلاحی را باید در پیش گیرد گفت کارشناسان باید تصمیم بگیرند. درباره بسته اصلاحات و تاثیرات آن باید با دقت بحث گردد. گروه یورو در برابر یونان انعطاف نشان داده اند. کشورهای منطقه یورو همیشه گفته اند که یونان بعضی برنامه های اصلاحی را می تواند با برنامه های دیگر جایگزین کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 480

به "زمان برای یونان رو به خاتمه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان برای یونان رو به خاتمه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید