سازمان ملل: عفو جنایتکاران آمریکایی بغداد مشوق تکرار آن است

به گزارش مجله سفرنامه دبی، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از اقدام رئیس جمهوری آمریکا در عفو چهار نیروی شرکت بدنام امنیتی خصوصی بلک واتر آمریکا که 14 غیرنظامی عراقی را در سال 2007 میلادی به قتل رساندند، به شدت ابراز نگرانی کرد و این اقدام را مشوق تکرار این جنایت ها دانست.

سازمان ملل: عفو جنایتکاران آمریکایی بغداد مشوق تکرار آن است

مارتا هورتادو سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه ای که امروز (پنجشنبه) در تارنمای رسمی این کمیساریا منتشر شد، از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای عفو چهار نیروی سابق شرکت بلک واتر که غیرنظامیان عراقی را به قتل رساندند، به شدت ابراز نگرانی کرد.

هورتادو گفت: ما در قبال تصمیمات اخیر رئیس جمهوری آمریکا برای عفو چهار کارمند شرکت نظامی خصوصی بلک واتر احساس نگرانی شدید می کنیم و عفو آنها فرار از مجازات را تقویت و دیگران را به ارتکاب چنین جنایت هایی در آینده تشویق می نماید.

وزارت خارجه عراق چهارشنبه شب در بیانیه ای در این باره خاطرنشان کرد: معتقد است که این تصمیم خطرات جنایت مرتکب شده را مد نظر قرار نداده و منسجم با تعهد دولت آمریکا در مورد ارزش های حقوق بشر، عدالت و حکومت قانون نیست و به طور تاسف بار کرامت قربانیان و احساسات و حقوق بستگان آنها را نادیده می گیرد.

این بیانیه افزوده است: وزارت خارجه عراق موضوع را با دولت آمریکا به وسیله کانال های دیپلماتیک دنبال خواهد نمود که آن را برای صرف نظر کردن از این تصمیم ترغیب کند.

در همین حال، کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق این اقدام رئیس جمهوری آمریکا را مشارکت در جنایت خواند و تاکید نمود که در قبال این اقدام ترامپ موضعگیری خواهد نمود.

ترامپ فرمان عفو چهار نیروی شرکت بدنام آمریکایی خصوصی بلک واتر را که به دلیل به قتل رساندن 14 غیرنظامی عراقی در سال 2007 میلادی در بغداد به زندان طولانی مدت محکوم شدند، صادر کرد.

این چهار نفر بخشی از یک کاروان زرهی بودند که به طور پراکنده و بی هدف با تیربار و پرتاب نارنجک به سمت گروهی از مردم بی پناه در پایتخت عراق، تیراندازی کردند که به کشتار میدان النسور بغداد مشهور شد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1584

به "سازمان ملل: عفو جنایتکاران آمریکایی بغداد مشوق تکرار آن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: عفو جنایتکاران آمریکایی بغداد مشوق تکرار آن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید