سفر مهم مدیر کل آژانس اتمی به تهران

به گزارش مجله سفرنامه دبی، جوسپ بورل از رافائل گروسی برای کوشش های او در رابطه با نظارت های آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران و سفر مهم او به تهران تقدیر کرد.

سفر مهم مدیر کل آژانس اتمی به تهران

به گزارش ایرنا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران را در آستانه خاتمه ضرب الاجل قانون لغو تحریم ها را مهم ارزیابی کرد.

جوسپ بورل روز آدینه در توئیتی مطرح نمود که از اقدامات فنی و بی طرفانه آژانس بین المللی انرژی اتمی کاملا حمایت می نماید. وی از رافائل گروسی برای کوشش های او در رابطه با نظارت های آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران و سفر مهم او به تهران تقدیر کرد.

گروسی قرار است فردا شنبه با هدف مصاحبه و تغییر رای مقامات جمهوری اسلامی در مورد توقف اقدامات داوطلبانه تحت برجام و پروتکل الحاقی راهی تهران گردد.

ایران میخواهد تا پنجم اسفند ماه اقدامات داوطلبانه تحت برجام را در چارچوب قانون لغو تحریم ها متوقف کند. مجلس شورای اسلامی 11 آذرماه گذشته با تصویب این قانون دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه تحریم های آمریکا، همکاری با آژانس را محدود نموده و گام های بیشتری را در مورد کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

بر اساس ماده 6، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس بند های 36 و 37 برجام، ظرف مدت 2 ماه از تصویب این قانون، دسترسی های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1706

به "سفر مهم مدیر کل آژانس اتمی به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مهم مدیر کل آژانس اتمی به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید