ظرفیت پهنای باند اپراتور ها تا 100 گیگ افزایش یافت

به گزارش مجله سفرنامه دبی، در پی ضرب الاجلی که سازمان رگولاتوری وزارت ارتباطات برای بهبود کیفیت به اپراتورها، مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت داده بود، رییس این سازمان گفت: اپراتور ها ظرفیت پهنای باند خود را تا 100 گیگ اضافه کردند.

ظرفیت پهنای باند اپراتور ها تا 100 گیگ افزایش یافت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران در پی ضرب الاجلی که سازمان رگولاتوری وزارت ارتباطات برای بهبود کیفیت به اپراتورها، مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت داده بود، رییس این سازمان به ایرنا گفت: اپراتور ها ظرفیت پهنای باند خود را تا 100 گیگ اضافه کردند تا مشکل کیفیت اینترنت برطرف گردد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتور ها و شرکت های ارایه دهنده اینترنت، ضرب الاجلی برای بهبود کیفیت خدمات خود داد و آن ها را موظف کرد طی این زمان مشکلاتی که در حوزه اینترنت وجود دارد را برطرف نمایند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات به توضیح اقداماتی پرداخت که طی این زمان برای بهبود کیفیت اینترنت اجرا شده است.

حسین فلاح جوشقانی اضافه کرد: اپراتور های ثابت، همراه و مخابرات برای برطرف کردن مشکلاتی که از روز شنبه در حوزه کیفیت اینترنت به وجود آمد با همکاری یکدیگر توانستند زیرساخت لازم برای بهبود را مهیا نمایند.

به گفته معاون وزیر ارتباطات برای برطرف این مشکل، همراه اول که میزان اعتراض کاربران به کیفیت اینترنت آن بیشتر بود، در 24 ساعت گذشته 100 گیگ به پهنای باند خود اضافه کرد.

فلاح اضافه کرد: اپراتور های دیگر که مشکل انتقال داشتند و به این واسطه، کیفیت اینترنت شان کاهش پیدا نموده بود، بیان نمودند با پیگیری که اجرا شده، کمبود ظرفیت انتقال ندارند.

او اشاره نمود: در شرایط شبکه با توجه به ظرفیت هایی که به هر اپراتور اضافه شده، مسئله ای نداریم، اما همچنان همراه با اپراتور ها شبکه را رصد می کنیم تا اگر باز هم احتیاج به افزایش ظرفیت بود اقدام گردد.

فلاح در مورد همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت در این باره گفت: تامین پهنای باند اینترنت کاملا بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت بود. هر شرکتی که به افزایش ظرفیت احتیاج داشت به شرکت ارتباطات زیرساخت بیان نمود. همچنین بعضی شرکت های FCP (شرکت های دارای پروانه ارتباطات ثابت) که از مجموعه هایی مانند آسیاتک ظرفیت می گرفتند، مشکل کمبود پهنای باند را با افزایش ظرفیت 20 گیگ برطرف کردند.

او اشاره نمود: اکنون که شبکه را به صورت دایم رصد می کنیم مسئله ای نداریم، اما اگر احتیاج به افزایش ظرفیت باشد قبل از این که به کاهش کیفیت منجر گردد، اپراتور ها با توجه به شرایط پیش آمده آمادگی بیشتری برای افزایش پهنای باند خواهد داشت.

رییس رگولاتوری با اشاره به این که ظرف 24 ساعت گذشته با توجه به قولی که داده بودیم با همکاری اپراتور ها و شرکت مخابرات و زیر ساخت، کمبود ظرفیت پهنای باند برطرف شد، اضافه کرد: اپراتور ها و شرکت ها ظرفیت پهنای باندی که در گذشته از شرکت مخابرات دریافت می کردند را بر اساس احتیاج اعلام می کردند، اما اکنون روش کار را عوض نموده اند. هر میزان ظرفیتی که احتیاج داشته باشند را از مخابرات می گیرند، اما بر اساس میزان مصرف، شارژ می شوند. این کار باعث شده مدیریت پویاتری برای ظرفیت پهنای باند شکل بگیرد و مشکل انتقال نداشته باشند.

لازم به ذکر است از هفته گذشته و با ورود ویروس کرونا به کشور، مدارس و دانشگاه ها به حالت تعطیل درآمد، برای بعضی کارمندان، طرح دورکاری تعریف شد و همین مساله استفاده از اینترنت را چندین برابر کرد.

تا آنجا که حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از افزایش 40درصدی استفاده کاربران از اینترنت اطلاع داد. مساله ای که به کاهش کیفیت اینترنت منجر شد و صدای کاربران فضای مجازی را درآورد.

پس از اعلام شکایت هایی که در این خصوص از سوی کاربران اجرا شده، رگولاتوری وزارت ارتباطات به اپراتور های همراه، خصوصا همراه اول، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و اپراتور های ثابت دستور داد ظرف مدت 24 ساعت این مشکل را حل نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1008

به "ظرفیت پهنای باند اپراتور ها تا 100 گیگ افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت پهنای باند اپراتور ها تا 100 گیگ افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید