عرضه آپارتمان های زیر قیمت در بازار شب عید

به گزارش مجله سفرنامه دبی، آخرین آمار از بازار مسکن انتها سال؛ حاکی از آن است سرمایه گذاران خُرد، آپارتمان های خود را با قیمت های کمتر از ارزش متعارف وارد بازار نموده اند.

عرضه آپارتمان های زیر قیمت در بازار شب عید

جهت دریافت خدمات خرید اینترنتی درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

نگاهی به فرایند معاملات خرید و فروش در بازار مسکن پایتخت نشان می دهد، گروهی از مالکان برای در امان بودن از رکود احتمالی سال آینده، به فروش آپارتمان زیر قیمت در بازار شب عید اقدام نموده اند.

به گزارش خبرنگاران گروهی از مالکان در مناطق میانی و جنوبی تهران با عرضه واحدهای خود با نرخ پایین تر از ارزش متعارف ساختمان، ضمن تجهیز خود به نقدینگی برای ساخت وساز در سال آینده، قصد مواجهه با رکود احتمالی در سال آینده را ندارند.

آنالیز های میدانی حاکی از آن است که با وجود افزایش قیمت آپارتمان طی دو ماه اخیر در مناطق شمالی تهران، فروش واحدهای کوچک متراژ در مناطق پرتقاضای شهر تهران با قیمت های عرفی تثبیت شده طی 10 ماهه امسال و حتی پایین تر از قیمت اردیبهشت ماه در حال اجرا است.

واسطه های ملکی عنوان می نمایند با توجه به تکمیل ظرفیت قیمتی در مناطق شمالی، امسال تورم ملک در مناطق جنوبی بیشتر از شمال تهران بوده است. مشاوران املاک می گویند که اغلب معاملات از نوع تبدیل به احسن یا خانه اولی، در مناطق 4 و 5 انجام می گردد؛ هرچند غالب خرید و فروش ها در این مناطق نیز از نوع سرمایه گذاری است. از سوی دیگر به دلیل نگرانی از کسادی معاملات در سال آینده، آگهی های فروش آپارتمان زیر قیمت به تدریج وارد بازار می گردد.

آمارها نشان می دهد طی یک سال منتهی به دی ماه 1398 در 11 منطقه واقع در نیمه جنوبی شهر تهران شامل مناطق 9، 10، 11، 12، 14، 15، 16، 17، 18، 19 و 20 نرخ رشد قیمت مسکن، بالاتر از دیگر مناطق تهران بوده و بالاترین نرخ رشد سالیانه در دی ماه امسال با 69 درصد به منطقه 16 تعلق داشته و بعد از آن مناطق 12، 20 و 19 به ترتیب دارای رشد 64، 62 و 60 درصد سالیانه بوده اند.

آمار گویای آن است که با وجود جهش 29 درصدی قیمت در دو ماه گذشته در منطقه یک خرید و فروش در محدوده متناسب با توان اقشار متوسط در مناطق 5، 4، 2، 14 و 15 انجام می گردد و دفاتر املاک عنوان می نمایند طی دو ماه اخیر از تورم های سنگین در این مناطق خبری نبوده است.

در دی ماه 98 مطابق اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در شهر تهران 13 میلیون و 810 هزار تومان در هر متر مربع بود که نسبت به ماه قبل 2.1 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 40.9 درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه هم چنین تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 10 هزار و 700 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 12 و 59 درصد افزایش داشت.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 872

به "عرضه آپارتمان های زیر قیمت در بازار شب عید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه آپارتمان های زیر قیمت در بازار شب عید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید