قیمت خودرو های ایران خودرو و سایپا امروز یکشنبه 29 خرداد 1401
به گزارش مجله سفرنامه دبی، قیمت دنا تیپ یک امروز یکشنبه 29 خرداد 1401 با یک میلیون تومان کاهش به 403 میلیون تومان رسید. دنا پلاس دنده ای توربو، اما امروز چهار میلیون تومان کاهش قیمت داشت و به 490 میلیون تومان رسید. پژو 207 دنده ای امروز 399 میلیون تومان و قیمت پژو 207 اتوماتیک با چهار میلیون تومان افزایش به 594 میلیون تومان رسید. پژو 206 تیپ دو هم امروز دو میلیون تومان کاهش قیمت داشت و به 302 میلیون تومان رسید.
به گزارش خبرنگاران، قیمت ساینا S با دو میلیون تومان افزایش امروز به 219 میلیون تومان رسید. کوئیک دنده ای امروز یک میلیون تومان کاهش قیمت داشت و به 214 میلیون تومان رسید. کوئیک اتوماتیک پلاس، اما امروز دو میلیون تومان افزایش قیمت داشت و 320 میلیون تومان به فروش رسید.
قیمت خودرو های ایران خودرو در بازار آزاد
به گزارش خبرنگاران، وانت آریسان مقرون به صرفه ترین خودرو فراوریی ایران خودرو در بازار آزاد محسوب می گردد و در دسته وانت های تک کابین قرار می گیرد. مقرون به صرفه ترین خودرو سواری فراوری شده ایران خودرو در بازار آزاد رانا LX است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو های 206 تیپ پنج، پژو پارس، پژو 207 و پژو 405 رقابت دارد. با وجود توقف فراوری رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس به وسیله ایران خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا LX، پژو 405 و سمند Lx مقرون به صرفه ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می آیند.
در سوی مقابل گران ترین خودرو داخلی ایران خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می برد و مجهز به جعبه دنده شش سرعته است. بعلاوه جدیدترین خودرو داخلی ایران خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران قیمت ایران خودرو به شمار می رود.
بعلاوه قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار گردد. پژو پارس اتوماتیک نیز مقرون به صرفه ترین محصول ایران خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل های مونتاژی ایران خودور پژو 508 بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو های گران تر از یک میلیارد قرار می گیرد.
خودرو | قیمت شنبه | قیمت امروز |
وانت آریسان | 230 میلیون تومان | 235 میلیون تومان |
سمند LX | 304 میلیون تومان | 304 میلیون تومان |
سمند EF7 | 353 میلیون تومان | 355 میلیون تومان |
سمند EF7 دوگانه سوز | 397 میلیون تومان | 400 میلیون تومان |
سمند سورن ELX | 315 میلیون تومان | 315 میلیون تومان |
دنا تیپ یک | 404 میلیون تومان | 403 میلیون تومان |
دنا پلاس دنده ای توربو | 494 میلیون تومان | 490 میلیون تومان |
دناپلاس توربو اتوماتیک | 510 میلیون تومان | 510 میلیون تومان |
پژو 405 | 293 میلیون تومان | 295 میلیون تومان |
پژو پارس | 311 میلیون تومان | 310 میلیون تومان |
پژو پارس اتوماتیک | 430 میلیون تومان | 430 میلیون تومان |
پژو 207 دنده ای | 400 میلیون تومان | 399 میلیون تومان |
پژو 207 اتوماتیک | 590 میلیون تومان | 594 میلیون تومان |
رانا LX | 252 میلیون تومان | 255 میلیون تومان |
رانا پلاس | 299 میلیون تومان | 298 میلیون تومان |
تارا دنده ای | 467 میلیون تومان | 468 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 2 | 304 میلیون تومان | 302 میلیون تومان |
پژو 206 تیپ 5 | 350 میلیون تومان | 350 میلیون تومان |
پژو 206 صندوقدار | 350 میلیون تومان | 355 میلیون تومان |
تندر 90 | 485 میلیون تومان | 475 میلیون تومان |
پژو 2008 | یک میلیارد و 380 میلیون تومان | یک میلیارد و 380 میلیون تومان |
هایما S5 | 770 میلیون تومان | 770 میلیون تومان |
هایما S7 | 900 میلیون تومان | 905 میلیون تومان |
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک | یک میلیارد و 600 میلیون تومان | یک میلیارد و 620 میلیون تومان |
پژو 508 | یک میلیارد و 720 میلیون تومان | یک میلیارد و 730 میلیون تومان |
قیمت خودرو های سایپا در بازار آزاد
پراید 132 مقرون به صرفه ترین خودرو سایپا است. پراید وانت قیمت بیشتری نسبت به دیگر مدل های خانواده پراید دارد و پراید وانت پلاس نیز از کوئیک دنده ای و ساینا دنده ای قیمت بیشتری دارد. تیبا به عنوان جایگزین پراید روانه بازار شد و در حال حاضر مدل صندوقدار این خودرو مقرون به صرفه ترین محصول فراوریی سایپا به شمار می رود.
بعد از تیبا صندوقدار، ساینا دنده ای مقرون به صرفه ترین خودرو در حال فراوری به وسیله سایپا محسوب می گردد. ساینا دنده ای در واقع نسخه به روزرسانی شده تیبا است. تیبا دو یا تیبا هاچبک بعد از تیبا صندوقدار و ساینا، مقرون به صرفه ترین خودرو فراوری شده سایپا هستند. همه فراوریات داخلی سایپا از جمله تیبا، تیبا2، ساینا، کوئیک، ساینا s، کوئیک در بخش پیشرانه یکسان هستند. این خودرو ها به یک پیشرانه 1500 سی سی و جعبه دنده پنج سرعته مجهز شده اند. گران ترین خودرو فراوری داخل سایپا در بازار آزاد شاهین است.
به گزارش خبرنگاران، شاهین جدیدترین خودرو فراوریی سایپا نیز به شمار می رود. شاهین از نظر پیشرانه دارای همان موتور تیبا است که برای جبران توان ناکافی به توربو مجهز شده است. تنها خودرو شرکت سایپا با جعبه دنده اتوماتیک، کوئیک اتومات است. کوئیک اتوماتیک پلاس هم به تنها پیشرانه فراوری شده سایپا یعنی M15 مجهز شده است. بین مدل های مونتاژی سایپا نیز سیتروئن C3 و کیا سراتو قیمت بیشری دارند.
خودرو | قیمت شنبه | قیمت امروز |
پراید 111 | 204 میلیون تومان | 204 میلیون تومان |
پراید 131 | 183 میلیون تومان | 182 میلیون تومان |
پراید 132 | 177 میلیون تومان | 177 میلیون تومان |
پراید 151 | 184 میلیون تومان | 184 میلیون تومان |
پراید 151 پلاس | 189 میلیون تومان | 189 میلیون تومان |
تیبا | 194 میلیون تومان | 194 میلیون تومان |
تیبا 2 | 204 میلیون تومان | 204 میلیون تومان |
تیبا 2 پلاس | 212 میلیون تومان | 212 میلیون تومان |
ساینا | 214 میلیون تومان | 214 میلیون تومان |
ساینا S | 217 میلیون تومان | 219 میلیون تومان |
کوئیک دنده ای | 215 میلیون تومان | 214 میلیون تومان |
کوئیک اتوماتیک پلاس | 318 میلیون تومان | 320 میلیون تومان |
سیتروئن C3 | یک میلیارد و 310 میلیون تومان | یک میلیارد و 310 میلیون تومان |
چانگان CS35 | 630 میلیون تومان | 635 میلیون تومان |
وانت زامیاد | 337 میلیون تومان | 335 میلیون تومان |
کیا سراتو 2000 مونتاژی | یک میلیارد و 190 میلیون تومان | یک میلیارد و 210 میلیون تومان |
آریو | 500 میلیون تومان | 500 میلیون تومان |
شاهین | 385 میلیون تومان | 382 میلیون تومان |