محبوب ترین رنگ در صنعت خودرو کدام است؟

به گزارش مجله سفرنامه دبی، برای دهمین سال متوالی، رنگ سفید به عنوان محبوب ترین رنگ برای خودرو ها در سراسر دنیا معرفی گردید، اما برای خودرو های لوکس، مشکی محبوب ترین رنگ در دنیا است.

محبوب ترین رنگ در صنعت خودرو کدام است؟

به گزارش خبرنگاران، اکنون حدود 38 درصد کل خودرو های دنیا سفیدرنگ هستند و پس از آن نیز رنگ مشکی با سهم 19 درصدی و رنگ خاکستری با سهم 15 درصدی از کل خودرو ها در دنیا، در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند.

در طول سه سال اخیر، این سه رنگ با هم بیش از یک سوم کل رنگ خودرو های دنیا را تشکیل داده اند. با این حال در خصوص خودرو های گران قیمت داستان متفاوت است و مشکی در صدر واقع شده است به گونه ای که در اروپا 62 درصد کل خودرو های لوکس به رنگ مشکی یا خاکستری هستند.

بر مبنای منطقه ای، سفید باز هم محبوب ترین رنگ خودرو در هر سه منطقه دنیا (آسیا- اقیانوسیه، آفریقا، آمریکا) بوده است.

در بین کشور های مختلف نیز چین در صدر کشور های میزبان خودرو های سفیدرنگ واقع شده است و تخمین زده می گردد 57 درصد خودرو ها در چین سفیدرنگ باشند.

از سوی دیگر رنگ زرد کمترین محبوبیت را در دنیا دارد و حدود پنج درصد کل خودرو ها به رنگ زرد یا طلایی هستند. آبی با سهم شش درصدی دیگر رنگ خودرو است که محبوبیت کمی در دنیا دارد.

ارزیابی داده های خط فراوری در اروپا نشان می دهد محبوبیت رنگ خاکستری در اروپا رو به افزایش است و نسبت به سال قبل، فراوری خودرو های خاکستری در این قاره بیش از 22 درصد رشد داشته است.

از دلایل اصلی محبوبیت رنگ سفید در بین خریداران می توان به جذب گرمای کمتر در فصل تابستان، احتیاج به شستشوی کمتر در مقایسه با رنگ مشکی و نشان دادن کمتر خط و خش بر روی بدنه اشاره نمود. همچنین در بازار خودرو های دست دوم نیز رنگ سفید پرتقاضا ترین رنگ دنیا معرفی شده است.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1586

به "محبوب ترین رنگ در صنعت خودرو کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین رنگ در صنعت خودرو کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید