محققان گوگل باید از گوگل تعریف نمایند

به گزارش مجله سفرنامه دبی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ان بی سی، آلفابت (شرکت مادر گوگل) در سال 2020 میلادی قوانین سختگیرانه موضوعات حساس را برای تحقیقات پژوهشگرانش وضع نموده است.طبق اطلاعات به دست آمده، این شرکت حداقل در سه مورد از مولفان تحقیقات خواسته فناوری هایش را به شیوه ای منفی نشان ندهند.

محققان گوگل باید از گوگل تعریف نمایند

در فرایند جدید آنالیز تحقیقات گوگل از محققان خواسته شده تا قبل از پرداختن به موضوعاتی مانند تحلیل چهره و دسته بندی نژادی، جنسیتی یا سیاسی با تیم های حقوقی، سیاستگذاری و روابط عمومی مشورت نمایند.

در وب سایت یکی از محققان گوگل درباره قانون جدید آمده است: پیشرفت های فناورانه و افزایش پیچیدگی محیط خارج شرکت به ایجاد شرایطی منجر شده که به نظر می رسد پروژه های ساده چالش های اخلاقی، قانونی یا حتی حقوقی به وجود می آورد.

هرچند تاریخ این پست معین نیست اما به گفته کارمندان فعلی گوگل، قانون مذکور از ماه ژوئن اجرایی شده است.

این درحالی است که چندی قبل گوگل یکی از محققانش به نام تیمنیت گبرو را اخراج کرد. او رهبر یک تیم 12 نفره از پژوهشگران بود که روی اخلاق در حوزه نرم افزار هوش مصنوعی تحقیق می کرد. گبرو ادعا می نماید پس از آنکه درباره دستور عدم انتشار تحقیقی سوالاتی پرسید، اخراج شده است. در تحقیق مذکور ادعا شده بود هوش مصنوعی که کلام را تقلید می نماید معایب زیادی دارد. البته هنوز معین نیست این تحقیق در فرایند موضوعات حساس آنالیز شده است یا خیر.

تا کنون گوگل از اظهار نظر درباره این قانون خودداری نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 1590

به "محققان گوگل باید از گوگل تعریف نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان گوگل باید از گوگل تعریف نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید