سفری در جهان انیمیشن کوکو و جاذبه های مکزیکی الهام بخش آن

به گزارش مجله سفرنامه دبی، فیلم انیمیشن کوکو به کارگردانی لی آنکریچ و ادرین مولینو-استروزی در سال 2017 توسط استودیوی پیکسار ساخته شد. این فیلم که یکی از محبوب ترین فیلم های انیمیشن سال های اخیر است، به فرهنگ مکزیک و سنت روز مردگان در این کشور می پردازد. داستان فیلم درباره پسربچه ای به نام میگل است که با ورود به سرزمین مردگان، در جستجوی ریشه های خانوادگی و اجدادی خود است.

سفری در جهان انیمیشن کوکو و جاذبه های مکزیکی الهام بخش آن

کوکو به طور مستقیم به مکان ها و نقاط جغرافیایی بسیاری در مکزیک اشاره دارد. این مکان ها عبارتند از:

شهر سنتا سیسیلیا

یکی از مهمترین مکان هایی که در کوکو به آن اشاره شده، شهر سنتا سیسیلیا در ایالت میچوآکان مکزیک است. این شهر زادگاه میگل و خانواده اش است و بخش اعظم داستان فیلم در همین شهر رخ می دهد.

سنتا سیسیلیا شهری است کوچک و سنتی با معماری اسپانیایی کلونیال. در فیلم می بینیم که مردم این شهر بسیار مذهبی هستند و آداب و رسوم سنتی مکزیک را در روز مردگان برگزار می کنند.

گورستان سنتا سیسیلیا

یکی از صحنه های کلیدی فیلم، ورود میگل به گورستان شهر است. این گورستان الهام گرفته از گورستان واقعی سنتا سیسیلیا در میچوآکان است و نشان دهنده اهمیت آداب تدفین و ارتباط با اجداد در فرهنگ مکزیک می باشد.

کاخ ریورا

یکی دیگر از مکان های مهمی که در فیلم دیده می شود، کاخ ریورا در سرزمین مردگان است. این کاخ بر اساس کاخ واقعی دیه گو ریورا در مکزیکو سیتی طراحی شده است.

دیه گو ریورا یکی از معروف ترین هنرمندان مکزیکی در قرن بیستم بود که کاخی عظیم در مکزیکو سیتی برای خود ساخت. کاخ ریورا در فیلم نمادی از میراث هنری و فرهنگی غنی مکزیک است.

خیابان های شهر مکزیکو

صحنه هایی از فیلم در خیابان ها و معابر شلوغ شهر مکزیکو می گذرد. این خیابان ها که پر است از جمعیت، اتوبوس و دکه های فروش غذا، به خوبی فضای شلوغ و پرجنب و جوش شهر مکزیکو را به تصویر می کشد.

ایستگاه مرکزی قطار

یکی از صحنه های مهم فیلم، سفر میگل به سرزمین مردگان با قطار از ایستگاه مرکزی قطار شهر مکزیکو است. این ایستگاه بر اساس ایستگاه قطار بوئنا ویستا در مکزیکو سیتی طراحی شده و نمادی از حمل و نقل ریلی در مکزیک است.

کافه لا موئرتا

کافه لا موئرتا محلی است در سرزمین مردگان که میگل در آنجا هکتور را ملاقات می کند. این کافه برگرفته از کافه ها و بارهای سنتی مکزیک است که مردم در آن جمع می شوند تا غذا بخورند و مشروب بنوشند.

استادیوم ماریاچی

در یکی از صحنه های فیلم می بینیم که میگل تلاش می کند وارد استادیوم فوتبال ماریاچی شود تا اجرای موسیقی اش را به اجدادش نشان دهد. این استادیوم ورزشی بر اساس ورزشگاه آزتکا در مکزیکو سیتی طراحی شده است.

نگارخانه ریورا

نگارخانه ریورا محلیست در سرزمین مردگان که در آن تابلوهای نقاشی ارواح نگهداری می شود. این مکان الهام گرفته از نگارخانه‌ها و موزه‌های هنری متعددی است که آثار هنرمندان بزرگ مکزیکی مانند ریورا، کروگر و سیکوئیروس را به نمایش می‌گذارند.

میدان زوکالو

میدان زوکالو در مرکز شهر مکزیکو محلی است که در آن مراسم و جشن های متعددی برگزار می شود. میگل تلاش می کند با نواختن موسیقی در این میدان، وارد سرزمین مردگان شود. میدان زوکالو الهام گرفته از میدان گاریبالدی مشهور در مکزیکو سیتی است.

در مجموع می بینیم که فیلم کوکو به دقت جزئیات و المان های مختلفی از فرهنگ و معماری مکزیک را در خود جای داده است. از شهرها و روستاهای کوچک تا مناطق متروپل شلوغ، کاخ ها و اماکن تاریخی، همه و همه بازتابی از غنای فرهنگی این کشور هستند. توجه به جزئیات ظریف در خلق فضایی باورپذیر از فرهنگ مکزیک، یکی از نقاط قوت فیلم کوکو به شمار می رود.

منبع مقاله: انیمیشن کوکو (Coco) اشاره به چه محل هایی در مکزیک دارد

انتشار: 16 مهر 1402 بروزرسانی: 16 مهر 1402 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2008

به "سفری در جهان انیمیشن کوکو و جاذبه های مکزیکی الهام بخش آن" امتیاز دهید

2 کاربر به "سفری در جهان انیمیشن کوکو و جاذبه های مکزیکی الهام بخش آن" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری در جهان انیمیشن کوکو و جاذبه های مکزیکی الهام بخش آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید