مقایسه مرسدس بنز کلاس CL500 با ب ام و سری 6 640i و مازراتی گرن توریسمو S

به گزارش مجله سفرنامه دبی، مرسدس بنز کلاس CL خودری آلمانی شکیل و مجلل است که رقبای بزرگی در جهان دارد. در این مقاله، ما به مقایسه مرسدس بنز کلاس CL500 با ب ام و سری 6 640i و مازراتی گرن توریسمو S می پردازیم.

مقایسه مرسدس بنز کلاس CL500 با ب ام و سری 6 640i و مازراتی گرن توریسمو S

مقدمه ای بر مقایسه مرسدس بنز کلاس CL500

اصلی ترین رقیب بنز و البته مرسدس بنز کلاس CL همیشه هم وطن خوش نامش یعنی ب ام و بوده است. رقیبان دیگر این دو آلمانی نیز در میان خودروسازان اروپایی مانند پورشه، مازراتی، آلفارومئو و آئودی است. اما رقابت بنز و ب ام و چنان نزدیک و پایاپای است که برای هر مدل و تیپ بنز یک رقیب از ب ام و نیز وجود دارد. رقبایی که معمولاً در قدرت، حجم موتور، کلاس بدنه، نوع جعبه دنده و حتی قیمت شانه به شانه هم پیش می رود تا جایی که انتخاب بین آنها معمولاً به سلیقه مشتری سپرده می شود. این جریان وقتی بحث تولیدات لوکس این کمپانی ها به میان می آید انحصاری تر و جدی تر و صد البته مجذوب کننده تر می شود؛ رقابت بین بهترین های غول های خودروسازی جهان درحالی که کمتر شرکت کننده ای می تواند در آن حضور داشته باشد.

مقایسه مرسدس بنز کلاس CL500 با ب ام و سری 6 640i

اولین خودرویی که ما در مقایسه مرسدس بنز کلاس CL500 به آن می پردازیم، ب ام و سری 6 640i است. در بخش طراحی ظاهری باید گفت دو خودرو دارای زیبایی های خاص خود و مشخصاتی که به نوعی امضای طراحان دو کمپانی محسوب می شود، است. اما به نظر می رسد گل گیرهای برآمده و خطوط روی کاپوت ب ام و 640i به آن ظاهری اسپرت تر داده است. همچنین چراغ های دو تکه و قوس روی درِ صندوق بار در قسمت عقب، این خصوصیت را تقویت کرده است. هرچند کاپوتی که با طراحی خاص بالاتر از گل گیرها قرار می گیرد، در مرسدس بنز CL500 و خطوط روی کناره های خودرو نیز چهره بنز را مانند همیشه اغواکننده ساخته است. پس در این بخش قضاوت را به سلیقه شما می سپاریم.

مرسدس بنز کلاس CL500 از نمای روبه رو

اما در بخش طراحی داخلی بنز در کنار سادگی، چهره ای مدرن تر در مقایسه مرسدس بنز کلاس CL500 به خود گرفته است. فضای داخل کابین مرسدس بنز CL500 بسیار لوکس و مجلل با ارگونومی مناسب و دسترسی آسان است. البته طراحی داخلی ب ام و نیز مجذوب کنندهیت خاص خود را دارد، اما از حال و هوای اسپرت طراحی بدنه درون کابین خبری نیست. همچنین با مقایسه ابعاد دو خودرو متوجه طول و فاصله محوری بیشتر مرسدس بنز CL500 می شویم که به معنای فضای داخلی بهتر برای سرنشینان آن خواهد بود و اینکه در کوپه های دو در نکته حائز اهمیتی است. ارتفاع مرسدس بنز CL500 نیز نشانه دردسر کمتر افراد قدبلند در آن است.

درمورد مشخصات فنی دو خودرو نیز باید گفت ب ام و 640i با موتور خطی 3000 سی سی 6 سیلندر 2 سوپاپ خود می تواند قدرتی برابر با 320 اسب بخار در دور موتور 5800 دور در دقیقه تولید کند و حداکثر گشتاورش 450 نیوتن متر است. حداکثر سرعتش 250 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 آن 6 ثانیه است. این در حالی است که موتور خورجینی 4663 سی سی 8 سیلندر 32سوپاپ مرسدس بنز CL500 می تواند قدرتی برابر با 435 اسب بخار در دور موتور 5250 دور با حداکثر گشتاور 700 نیوتن متر ، در کنار حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100، 5 ثانیه تولید کند .

نمای داخلی مرسدس بنز کلاس CL500

جعبه دنده ب ام و 640i 8 سرعته اتوماتیک است که دسته تعویض آن در وسط کنسول قرار گرفته است، اما جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک مرسدس بنز CL500 از طریق شیفتر فرمان کنترل می شود. توان بیشتر موتور حجیم تر مرسدس بنز CL500 مصرف سوخت آن را به شکل قابل توجه ای افزایش داده و به 9.9 لیتر در 100 کیلومتر رسانده، درحالی که مصرف سوخت ترکیبی ب ام و 640i برابر با 7.9 لیتر است.

آخرین قیمت خرید و فروش ب ام و سری6 640i

جدیدترین آگهی های مرسدس بنز

مقایسه مرسدس بنز کلاس CL500 با مازراتی گرن توریسمو S

خودروی دیگری که در مقایسه مرسدس بنز کلاس CL500 قرار می گیرد، مازراتی گرن توریسمو S است. مازراتی گرن توریسمو با طراحی فوق العاده و بی نظیرش در تمام جهان سلایق خاص و سخت پسند را نشانه رفته و ابهت و اغواگری ویژه این خودرو قابل مقایسه با هیچ خودروی هم کلاس و هم سطح دیگری نیست. مازراتی گرن توریسمو چهره ای اسپرت و جوان پسند دارد و مرسدس بنز CL500 ظاهری باوقارتر که از تشخص در طراحی های بنز نشئت می گیرد و آن را به خودرویی برای افراد میان سال با روحیه جوان تبدیل کرده است.

در طراحی داخلی نیز اوضاع به همین منوال است. هرچه مرسدس بنز CL500 در عین سادگی، شکیل و مجلل درآمده، مازراتی گرن توریسمو اسپرت و پُرهیجان شده است. اما کیفیت متریال، ساخت و مونتاژ کابین هر دو خودرو در سطح بالا قرار گرفته است. نکته دیگر در مقایسه ابعاد دو خودرو مشخص می شود. طول و فاصله محوری بیشتر مرسدس بنز CL500 نشان از فضای بزرگ تر کابین دارد. درواقع فضای کم سرنشینان عقب مازراتی از نکات منفی آن در مقایسه مرسدس بنز کلاس CL500 است که برای یک کوپه دو در منفی تر هم می شود. چون ورود و خروج سرنشینان عقب به دلیل این فضای کم سخت تر می شود. مسئله دیگر ارتفاع کم مازراتی به دلیل کوتاهی سقف و همچنین فاصله کم کف خودرو با سطح زمین است که هم برای افراد قدبلند، هم عبور از پستی بلندی های جاده ای را با مشکل روبرو می کند.

نمای پشتی مرسدس بنز کلاس CL500

با مقایسه مشخصات فنی دو خودرو متوجه قدرت و شتاب تقریباً برابرشان و البته مصرف سوخت بسیار بشتر مازراتی در مقایسه مرسدس بنز کلاس CL500 می شویم. مازاراتی دارای موتور 4691 سی سی است که حدود 440 اسب بخار قدرت تولید می کند. مرسدس بنز هم 440 اسب بخار قدرت را با حجم موتور 4663 سی سی تولید می کند.

آخرین قیمت خرید و فروش مازراتی گرن توریسمو S

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه مرسدس بنز کلاس CL500 در اختیارتان قرار داده باشد. همچنین شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار مطلع شوید:

آخرین قیمت خرید و فروش مرسدس بنز کلاس CL500

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

جدیدترین آگهی های مرسدس بنز
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2284

به "مقایسه مرسدس بنز کلاس CL500 با ب ام و سری 6 640i و مازراتی گرن توریسمو S" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مرسدس بنز کلاس CL500 با ب ام و سری 6 640i و مازراتی گرن توریسمو S"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید