نتایج اولیه کنکور چه زمانی اعلام می گردد؟

به گزارش مجله سفرنامه دبی، رئیس سازمان سنجش کشور درباره زمان اعلام نتایج اولیه کنکور 1402 توضیحاتی ارائه داد.

نتایج اولیه کنکور چه زمانی اعلام می گردد؟

به گزارش همشهری، لوازم مجاز همراه داوطلب در جلسه کنکور 1401 شامل پرینت کارت شرکت در جلسه آزمون همراه با یک سنجاق، اصل کارت ملی یا شناسنامه، 2 عدد مداد سیاه نرم پررنگ، یک عدد پاک کن و تراش و ماسک اضافی سه لایه معمولی است.

لوازمی که داوطلب مجاز نیست در جلسه آزمون به همراه داشته باشد شامل تجهیزات الکترونیکی (تلفن همراه، ساعت، دستبند، عینک و انگشتر هوشمند و...) ، ماشین حساب، پیجر و هندزفری، اتوماتیک و پاک کن هوشمند، کتاب، جزوه، نت و یادداشت، وسایل فلزی (گل سر، تل، آینه و... باید حتما ً پلاستیکی باشد) ، ساک، کیف دستی و مواد خوراکی به جز آب آشامیدنی است.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 در روز های پنج شنبه و آدینه 29 و 30 دی ماه امسال برگزار می گردد. آزمون گروه علوم تجربی ساعت 8 صبح روز پنج شنبه 29 دی ماه شروع می گردد. داوطلبان گروه زبان های خارجی نیز عصر روز پنج شنبه 29 دی ماه در آزمون ورود به دانشگاه ها شرکت می نمایند و این آزمون ساعت 14:30 شروع می گردد. آزمون گروه آزمایشی ریاضی فیزیک و علوم انسانی ساعت 8 صبح روز آدینه 30 دی ماه شروع می گردد و داوطلبان گروه هنر ساعت 14:30 همان روز رقابت خود را شروع می نمایند.

نتایج اولیه نوبت اول کنکور 1402 در نیمه نخست اسفندماه به اطلاع داوطلبان می رسد که شامل نمره خام و نمره آزمون می گردد. مرداد ماه سال آینده، سوابق تحصیلی داوطلبان به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت آموزش و پرورش اخذ می گردد و نتیجه نهایی به داوطلبان اعلام می گردد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اغلب داوطلبان به صورت آزمایشی در این آزمون شرکت می نمایند و تمرکز خود را روی آزمون تیرماه سال آینده می گذارند. تمام افرادی که در این آزمون شرکت نموده اند می توانند در آزمون تیرماه شرکت نمایند.

رسول پورعباس با بیان این که امروز حدود 550 هزار نفر در دو آزمون گروه تجربی و گروه زبان های خارجی در دو نوبت صبح و عصر کنکور خود را برگزار می نمایند، گفت: امیدوارم بتوانیم نتایج اولیه آزمون را تا نیمه نخست اسفندماه اعلام کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: dubairo.ir شناسه مطلب: 2376

به "نتایج اولیه کنکور چه زمانی اعلام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج اولیه کنکور چه زمانی اعلام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید